Olcsó és minőségi nyári gumit szeretne? AutoTire.hu nyári gumi akció, raktárról azonnali szállítással az ország bármely pontjára. AutoTire.hu a megbízható gumi webáruház.
Raktáron: 3 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 1 db
Raktáron: 4 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 1 db
Raktáron: 1 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 1 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 4 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 2 db
Raktáron: 4 db
Évente kétszer érdemes gumicserét végrehajtani, először október végén majd március végén vagy április elején. Ilyenkor érdemes figyelni arra, hogy elegendő-e a szokásos gumicsere vagy netán új szettet kell venni az autónkra. A nyári gumiabroncsokat számos típusban/méretben, terhelhetőségben és sebességi besorolásban kínálják a legkülönfélébb járművekhez, a gazdaságos autóktól a négyajtósoktól a kisbuszokon át a kisteherautókig. A kínálat tehát igen széles, viszont érdemes minőségi nyárigumi garnitúrát választani, amely még jó pár évig hatékony alkatrésze lesz járművünknek.
A nyári gumiabroncsok megnövelt reakciókészséget, kanyarodási és fékezési képességeket kínálnak. Ez jellemzően a speciális futófelületi mintáknak és gumikeverékeknek köszönhető, amelyek segítségével autónk biztonságosan az úton tartható. A nyári gumiabroncsok futófelületei úgy vannak kialakítva, hogy maximális tapadást biztosítsanak az úttest felületével. Mindezek mellett rugalmasak maradjanak, lehetővé téve a jobb tapadást. Ezek az abroncsok +7 fok vagy annál nagyobb hőmérsékleten teljesítenek a leghatékonyabban.
A méretjellemzők (például a gumiabroncs szélessége, oldalmagassága és abroncsátmérője), a sebesség képessége és más tervezési ismérvek teszik a nyári gumikat megfelelőbbé és nagyobb teljesítményre vizes vagy száraz körülmények között. Ahogy az abroncs nevében is szerepel, ezeket direkt nyári vagy mediterrán jellegű körülményekre fejlesztették ki. Ezért van az, hogy ezekkel a gumikkal téli viszonyok közt nem ajánlatos közlekedni. Spanyolországban nemrég hatalmas havazás volt, leginkább az ország közepén, Madridban, ahol nem gondoltak arra, hogy kellhet a téligumi, hiszen ritka amikor zord az időjárás vagy rengeteg hó esik. Sokan hóláncot próbáltak felszerelni a nyári gumira, ez viszont veszélyes. Természetesen nem mondjuk, hogy minden mediterrán régióban lakó vezető vegyen téli gumit, mert az ilyen telek nem megszokottak, viszont figyelni kell az előrejelzésekre.
Nem is gondolnánk, hogy az abroncsokon oldalfalán lévő ábrák vagy jelölések jelentős információt tartalmaznak.
A gumiabroncs gyártója
A gumiabroncs oldalán található márka jelzés (gyártó cég neve), mint például Bridegstone, Pirelli, Michelin
vagy Dunlop
Mintázat
A gumik jellemzőin azonos szerkezeti kialakítás és anyag felhasználás mellett a gumiabroncsok mintáinak
különféle kialakításával is lehet változtatni. Például így lehet alacsonyabb gördülési ellenállással
rendelkező abroncsot készíteni a jobb fogyasztás érdekében vagy jobb tapadást lehet elérni havas, esős,
sáros felületeken. A cégek általában olyan neveket adnak a mintázatnak, amik a gumiabroncs valamelyik
kiemelkedő tulajdonságára utal, mint például: Dunlop Econodrive (üzemanyag takarékosságot jelent).
Gumiabroncs-szélesség
A gumiabroncs két oldalfalának a szélessége és a közöttük lévő távolsága összege adja. Ezt a távolságot
mm-ben adják meg a gumi gyártók. Ha egy gumi oldalfalán 165/70 R 14 felirat található, akkor itt az első
szám
mutatja a szélességet, ami 165 mm.
Keresztmetszeti viszonyszám
Ez a viszonyszám a gumi oldalfal magasságának és a gumiabroncs szélességének arányát mutatja meg
százalékban. Ez azt jelenti, hogy egy 165/70 R 14 jelzésű guminál az oldalfal magassága 70%-a 165 mm-es
szélességnek, ami itt 115,5 mm.
A gumi szerkezeti felépítése
A mai modern gumik mindegyike radiál, ezt a gyártók az abroncs oldalfalán R betűvel jelölik.
Felni átmérője
A kerékpánt átmérője collban megadva. A 165/70 R 14-es gumiabroncsnál 14 coll az átmérő, ezt az utolsó
kiemelt szám mutatja.
Sebesség index (Si)
Maximális üzemi sebességet mutatja egy guminál, amelyet Q-tól Y.ig terjedő skálán mérnek és hozzávetőleg 160
km/h a legkisebb 300 km/h pedig a maximális sebesség. Ha például egy autóguminál „V” -van, az 240 km/h -s
sebességre képes.
Terhelési index (Li)
A terhelési index a gumi maximális terhelhetőségét mutatja meg az optimális nyomás mellett.
A gumiabroncs oldalfaláról a felső terhelési határ kilogrammban és fontban is leolvasható.
Gyártási idő
Egy gumiabroncs gyártási idejét a DOT -Department of Transportation - szám mutatja meg. A DOT felirat 12
karaktert tartalmaz az első 2 a gyártó üzemkódját (hol gyártották- TIN (Tire Identification Number, azaz
abroncsazonosító szám) jelöli, a második két karakter a méretkódot, az utána következő karakterek kiegészítő
jelzések. A gyártási időt az utolsó 4 karakter adja meg gyártás hete és éve sorrendben (vagyis 2420 az
utolsó 4 karakter a DOT feliratnál akkor az azt jelenti, hogy 2020 év 24. hetében gyártották az adott
abroncsot)
A megnövelt terhelhetőségre vonatkozó jelölések
XL (Extra Load), RF (Reinforced) ezek a gumiabroncsok erősített oldalfallal készültek, így nagyobb teher
terhelésére képesek, mint a vele azonos méretű normál nyári gumik.
Számos márka - többek között Contenintal, Michelin, Bridgestone, Hankook, Dunlop vagy Laufenn – választható, viszont fontos a termékjellemzők nem beszélve a minőségről, azaz egy jó gumi legyen strapabíró és jól tapadjon. Mindezek mellett akkor járunk jól, főleg anyagilag, ha időben veszünk nyári gumit és nem a szezonban. Tél végén vagy tavasz elején érdemes beszerezni a szükséges gumiabroncsokat.
A legtöbb autóvezető vagy márkaszervízben vagy a helyi gumisnál szokott új szett kapcsán érdeklődni, azonban rohanó világunkban már szinte mindent online szerzünk be, miért lenne kivétel egy korrekt nyári gumiszett. Az arukereso.hu oldalon igen sokoldalú a választék, akár szettben, vagy pedig abroncsonkénti kiszerelésben gondolkodunk.
Hankook Ventus Prime 3 K125 205/55 R16 91V:
Hankook gumiabroncs gyár 205/55R16 méretű abroncsát V, azaz maximálisan 240 km/h sebességhez tervezte, emellett 91 vagyis 615Kg az üzemszerű terhelhetősége. Ez a nyári gumi a Hankook K125 elnevezésű mintázatának segítségével tapad az útra. Az EU-cimkézés A-tól G-ig terjedő skáláján, ahol az „A” a legjobb értékelés, nedves tapadásra A – az A-tól F-ig terjedő skálán - üzemanyag fogyasztásra C értékelést kapott, míg az abroncs zajszintje 71dB mely a 2. kategóriába sorolja a gumiabroncsot. A visszajelzéseket vizsgálva a termék jó ár-érték arányú. Átlagosan: 16.660 Ft-ért juthatunk hozzá 1 db-hoz.
Continental EcoContact 6 195/65 R15 91T:
Maximális üzemanyag-hatékonyság a továbbfejlesztett alapanyag keveréknek és a szilika hatékony eloszlásának köszönhető. Az EcoContact 6 optimális egyensúlyt teremt az alapanyagok eloszlása, összetétele és a gumiabroncs térfogata között. A futófelületi gumikeverék egy polimer hálózatot tartalmaz, ami hatékony és szilárd összeköttetést teremt a szilika és a gumi között. Ezáltal lehetővé válik a különböző útviszonyokhoz való alkalmazkodás, így javul a gördülési ellenállás és ennek következtében az üzemanyag felhasználás. 18.890 Ft-ért szerezhetjük be ezt a típust.
Laufenn S Fit EQ LK01 XL 225/45 R17 94Y
Sebességindex: Y=300 km/h Súlyindex: 94=670 kg Súly: 9.23 kg Fogyasztásindex: E Nedves fékezési index: C Gördülési zaj: 72 dB A vásárlói visszajelzések alapján a termék jó ár-érték arányú. Ára pedig 17 ezer forint körül mozog.
Toyo NanoEnergy 3 175/65 R14 82T
A japán márkát 1945-ben alapították, a 75 éves brand amerikai székhelye 1966-ban jött létre. Terhelhetőség: 82(475kg -ig terhelhető) Sebesség index: T (190km/h -ig terhelhető) Üzemanyagtakarékossági osztály: C Fékút nedves úton: C. A vásárlói visszajelzések alapján „jól tapad és halk”. Hozzávetőlegesen 14 ezer forintért vásárolhatjuk meg az online webshopokban.
Ahogy láthatjuk más típusú abroncsnak más árai vannak és bizony maga a márka szintén meghatározó, valamint az sem mindegy, hogy mikor akarunk nyári gumit venni. A nyári időszakban a fenti ár akár a duplája lehet és egy szettnél már igen meghatározó. Érdemes tehát figyelni és lecsapni az akciókra, vagy feliratkozni a különböző gumis áruházak hírleveleire.
A használt gumiabroncsok általában 30-50% -kal olcsóbbak – szettenként több tízezer forintot takaríthatunk meg, még akkor is, ha az állapotuk majdnem olyan jó, mint az új gumiké. Tehát tévesen gondoljuk, hogy már nem lehet őket használni, nyilván az olcsóság mellett megvan az a hátránya, hogy 5 év helyett csak 2-3 évig bírják a terhelést. Aki tehát nem ért az autóhoz vagy gumikhoz, annak nem ajánlatos használt nyári gumit venni.
Az egyik fő oka annak, hogy a nyári gumiabroncsok fagyhőmérsékleten nem használhatóak, mert olyan vegyületekkel készülnek, amelyek kiváló teljesítőképességet és tapadást biztosítanak, de téli körülmények között megkeményednek és lényegében „megfagynak”. Ennek eredményeként a gumiabroncs futófelülete nem képes megfelelően kölcsönhatásba lépni az útfelülettel, és a tapadás veszélybe kerül. A szakemberek ezért nem javasolják, hogy a nyári gumik rendszeresen legyenek kitéve hideg körülményeknek. Amennyiben tehát a hőmérséklet 7 Celsius fok alá süllyed, váltsunk téli gumira. Ezért, ha olyan országban élünk, ahol négy évszak van, nem vezethetjük az autónkat csak nyári gumival. Szingapúrban például eleve tavasz és nyár van, itt maximum a gyors de kiadós esővel kell számolniuk az autósoknak. Ugyanakkor egész évben használhatják a nyári gumiszettet.
Ideális esetben a nyári gumiabroncsokat szabályozott hőmérsékletű épületben vagy otthon érdemes tárolni, a garázsban. Ha erre nincs mód, akkor a közeli gumisnál vagy autószervízben biztosítják a szakszerű tárolást, igaz ez pénzbe kerül, viszont a gumiszettünk szakértő kezekben lesz. Ha pedig van rá mód, akkor teljes mértékben kerüljük a nyári gumiabroncsok téli időszakban történő kültéri használatát vagy tárolását.
A jelenlegi helyzetben pedig a legtöbb gumiszervíz felkészült arra, hogy az autóvezetőnek még el sem kell vinnie autóját a szervízbe, mert vagy házhoz jönnek vagy ha mégis elmegyünk a gumishoz biztonságos körülmények között vehetjük meg az új szettet vagy cserélhetjük majd le a régit.