Részletes gumi és felni kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Hírek

ADAC téli gumi teszt 2015

ADAC téli gumi teszt 2015

Néhány neves és megbízható könnyűfém felni gyártó

2017.12.08

Amennyiben könnyűfém-, illetve alufelni vásárlásán gondolkodunk, rengeteg gyártótól származó termékkel találkozhatunk az interneten, de csak kevés oldal veszi a fáradtságot, hogy a márkák gyártóiról bővebb információt szolgáltasson. Itt most néhány ismertebb és elterjedtebb könnyűfém felni gyártóról közlünk néhány érdekesebb, fontosabb tudnivalót.

Michelin Crossclimate

Az AutoBild előremutató négyévszakos gumitesztje három profilmélységgel, Michelin győzelem

2017.12.06

Az ebay motors-al együttműködésben végezte el előremutató négyévszakos gumiabroncs tesztjét a német AutoBild autós szaklap. A teszt újszerűségét az adja, hogy most nemcsak új és teljes (8 mm) profilmélységű abroncsokat vizsgáltak, hanem azok mellett egy 4 mm-ig kopott szettet, és egy 2 mm-ig kopott szettet is minden egyes márkából.

Broken Alloy Whell

A hamis könnyűfém felni veszélyei

2017.12.04

Ahogy egyre több autót adnak el Magyarországon, ahogy egyre több tulajdonos szeretné autóját könnyűfém felnivel csinosítani, úgy növekszik hazánkban is a csalók által eladásra szánt, illetve forgalomba hozott hamis felnik száma. Ha csak a felderített eseteket nézzük, a 90-es évek közepén még csupán közel ezer hamis alu felnit foglaltak le az illetékesek, addig ez a szám 2010-re már közel tízezerre nőtt.

Winter street to the mountains

Az ADAC 2017-es téli gumi tesztje a 195/65 R15-ös méretben

2017.11.30

A 2017-es téli gumi tesztjein a Német Autóklub alapos vizsgálatoknak vetette alá a T sebességindexű 195/65 R15 méretű téli gumi abroncsokat. A tizenhat tesztjelölt közül három kapta meg a „jó” minősítést, tizenkettő a „kielégítő”, és egy az „elégséges” értékelést. De nézzük inkább részletesen, hogy egy - egy abroncsnak mik voltak az erősségei, és mik a gyengeségei.

Alloy Wheel

Új könnyűfém felni vásárlása. Hogyan válasszunk?

2017.11.28

Egyre több autótulajdonos gondolkodik el azon, hogy kedvelt gépjárművét így vagy úgy tetszetősebbé, jobb megjelenésűvé tegye. Ekkor az elsők között biztos előkerül az acél felni lecserélésének ötlete könnyűfém - vagy ahogy a köznyelv mondja alu felnire.
Mire érdemes odafigyelni, milyen részleteket fontos számításba venni a szemrevaló felni megvásárlása előtt?

Winter Tire

A Német Autóklub, az ADAC 2017-es téli gumi tesztjei

2017.11.23

A 2017. év téli gumi tesztjeit is két méretben hajtotta végre az ADAC, a 215/65 R 16 H méret a kis és közepes SUV-ok, azaz városi terepjárók kedvelt nagyságú abroncsa, és a kisebb 195/65 R 15 méretű téli abroncsok a kisautók és az alsó közép kategóriájú kedvence. Ebben a cikkben a nagyobb 215/65 R 16 H méretű téli gumik tesztjét ismertetjük

Goodyear

Goodyear nyári gumi lett a nyerő a német GTÜ tesztjén

2016.05.09

Az ADAC, avagy a német autóklub tesztje után befutottak a szintén német GTÜ legújabb teszteredményei is, amelyekből kiderült, hogy az idei szezon legnagyobb csatáit – a későbbi teszteken is – a Goodyear és a Continental vívják majd meg egymással, hiszen míg az ADAC korábban a Continentalt hozta ki győztesnek, addig a GTÜ egy hajszállal ugyan, de a Goodyeart érezte jobbnak. A csapat mindezt 12 aktuális garnitúra összehasonlítása után jelentette ki.

Íme a Nokian SUV nyári gumi újdonságai

2016.05.08

A finn Nokian az utóbbi években egyre jelentősebb teljesítményt produkál a nyári gumik tekintetében is, így nemrégiben bemutatták legújabb nyári SUV mintázataikat, a Nokian zLine-t és a Nokian Line SUV-t is. Mindkét új abroncs esetében a gyártó rengeteg új fejlesztésről és újdonságról, valamint újításokról számolt be, amelyekkel a biztonságot és a tartósságot szerették volna megnövelni. Kiemelték a mindkét terméknél jellemző Nokian Aramid oldalfal-technológiát, ami korábban a Hakkapeliitta 8 abroncson mutatkozott be először. Lényege, hogy az aramid szállal átszőtt oldalfal lényegesen merevebb, ezáltal könnyebben ellenáll a vágásoknak, illetve a különféle külső hatásoknak is.

Mi az igazság a gumiabroncsok öregedésével kapcsolatban?

2016.05.07

Minden közúti forgalomban használatos jármű gumiabroncsokon gördülve szállítja utasait és egyéb terheit, így ezek a termékek annyira a mindennapjaink részévé váltak, hogy sokan nem is gondolnak bele, hogy a gumiabroncsok milyen összetett tervezési és gyártási folyamat eredményeiként jönnek létre, és abba sem, hogy ezeknek a termékeknek is van egy adott élettartamuk, ami után nem ajánlatos használni őket.

Az ittas autóvezetés veszélyei

2016.05.06

A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében nem véletlenül nem lehet ittas állapotban, vagy más bódító szer hatása alatt a volán mögé ülni, hiszen az annyira befolyásolja az autóvezetés minőségét, hogy az negatív hatást gyakorol a közlekedés biztonságára. Sokan azonban igencsak félreértik ezt a kritériumot, ezáltal úgy vélik, hogy csak és kizárólag alkoholfogyasztás után nem szabad autóba ülni. Noha rengetegen még mindig ezt sem tartják szem előtt, ám sokkal nagyobb baj, hogy a többség rosszul értelmezi ezt a jogszabályt.

Mit csináljunk ha kátyúba mentünk?

2016.05.05

Kellemetlen hozadéka a hazai utaknak a téli időszakban többszörösére szaporodó kátyúk, amik kárt tehetnek a gumiabroncsokban, de rosszabb esetben akár a felfüggesztéseket is tönkre tehetik. De mit tehet az az autós, akinek kátyúkára keletkezik önhibáján kívül, milyen dolgokra figyeljen oda laposan, hogy a kárárt sikeresen behajthassa az adott útszakasz kezelőjén?

Mikor vegyük elő a nyári gumit

2016.05.05

A legtöbb autós a téli gumi felszerelésével megvárja az első hó leesését, míg tavasszal meg csak akkor szerelik fel a nyári gumikat, amikor már nem ritkán 15 – 20 fokos melegek vannak. Mindkét megoldás túl későn történik a gyártók és gumis szakemberek javaslatait figyelembe véve. Van tehát egy pontosan követhető ajánlás a nyári gumik felszerelésnek időpontjára vonatkozóan, ahogy arra is, hogy a téli gumikat mikor szükséges felszerelni.

Használt nyári gumival meddig autózzunk?

2016.05.05

Az autósok többsége úgy van vele, hogy a nyári gumikat addig használja, amíg azok el nem kopnak, remélhetőleg senki nem megy a törvényileg előírt 1,6 milliméteres minimum követelmény alá. De vajon mit mondanak arra a kérdésre a szakemberek, hogy meddig lehet használni egy adott nyári gumiabroncs szettet, vannak e még más szempontok is a használat időtartamát illetően?

Használt négyévszakos vagy nyári gumi tavasszal?

2016.05.05

A használt 4 évszakos gumik megfelelő profilmélység mellett minden évszakban használhatóak, hiszen ez a nevükben is benne van. A használt nyári gumik felszerelését tavasszal akkor ajánlják a gyártók, ha az átlagos külső hőmérséklet tartósan 7 Celsius fok felet van már, a tapadásuk ettől a határtól fölfelé válik megfelelővé. Ettől függetlenül a használt gumikkal kapcsolatban a szakértők megfogalmaznak más szempontokat is, amikről most ejtsünk néhány szót.

Nyári gumi mintázatok

2016.05.05

A mindennapok folyamán a nyári gumikat változatos időjárási körülmények között és különböző minőségű útfelületeken használhatjuk. Legyen az idő akár száraz, akár csapadékos, megfelelően kell tapadniuk, mint ahogy a jó minőségű autópályán és a rosszabb minőségű mellékutakon is garantálniuk kell az autó biztonságos vezethetőségét. A biztonságos tapadáson túl azonban a megfelelő komfortot, kényelmes használatot és minél kisebb zajt is elvárjuk tőlük.

Mik lehetnek majd a legnépszerűbb nyári gumi márkák 2014-ben?

2016.05.05

Nyári gumit az autótulajdonosok számtalan szempont szerint választhatnak, a magyarországi vásárlók híresen érzékenyek a árakra, ezért sokan például kizárólag e jellemző alapján döntenek, a gondosabbak vásárlás előtt megnézik a független tesztelők interneten megtalálható eredményeit, de dönthetnek a gumi kinézete alapján, a tv-ben vagy az interneten található reklámok alapján, vagy egyszerűen csak a márkahűség szerint is.

Miért veszélyes a téli gumi nyáron?

2016.05.05

Bizonyára mindenki hallott már olyan véleményt, hogy a téli gumikkal nyáron is nyugodtan el lehet autózni, lényegi különbség nincs a nyáron használt nyári gumikhoz viszonyítva. Szögezzük is le már az elején, hogy ez egy teljes mértékben téves vélemény, amit alább be is bizonyítunk.

4 évszakos kontra nyári gumi

2016.05.05

A magyar autótulajdonosok egyre nagyobb része figyel oda a gumivásárlásokkal kapcsolatban arra, hogy olyan gumiabroncsot válasszon, amely nem csak olcsó, de azért a biztonságos közlekedést is garantálja. Sokan tartják drágának a külön téli és nyári gumiabroncs szettek megvásárlását, amiknek még az évente kétszeri cseréjét is túl nagy anyagi áldozatnak tartják, ha nem saját kezűleg végzik azt el. Így a biztonságos közlekedésre is adó autósok nagy része köt ki az úgynevezett négy évszakos gumiknál, amelyeket nem kell idényről idényre folyton cserélgetni, másrészt azt gondolják ezekről, hogy a téli és a nyári szezonban is jó vezethetőséget garantálnak.

Mikor használjuk a nyári gumit és mikor a télit?

2016.05.05

A nyári gumik és téli gumik nevében is benne szerepel a köztük lévő legnagyobb különbség, hogy egymástól igencsak eltérő hőmérsékleti körülményekben való használatra tervezték és kísérletezték ki őket. A nyári gumik nagyon jól használhatóak az európai mérsékelt éghajlati körülményei között, tehát hazánkban is. Nagy vonalakban tavasztól őszig érdemes ezekkel közlekedni, a gyártók azonban meghatároztak erre egy pontosabb kitételt is, ha a napi középhőmérséklet 7 Celsius fok fölé emelkedik, akkor a nyári gumik jobb tapadást biztosítanak a téli gumiknál, tehát ezen hőmérsékleti tényező felett ajánlják a nyári gumik használatát.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Kövessen minket Google+ -on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Viszonteladói belépés