Megfelelés az ellentétes követelményeknek
A prémium komfort abroncsok és a sport abroncsok összevonásával a mérnököknek ellentétes tulajdonságokat kellett összevonniuk.
Mind a nedves fékezés, mind a gördülési ellenállás és a száraz kezelhetőség tekintetében számos új érdekes megoldással rukkoltak elő.
Az új innovációk közé tartozik a szintetikus amorf szilícium-dioxid vegyület, amely rövid fékutakat tesz lehetővé a nedves útfelületeken, a kopásálló polimer mixtúra, amely a kifinomult futófelület mintázattal 15 százalékkal növeli a futásteljesítményt és 10 százalékkal csökkenti a zajszintet.
A
PremiumContact 6 nyári gumi tesztelésének körülményei
A technológiai leírások csak számokban adhatják meg egy nyári gumi teljesítményeit, de a fizikai próba során teljes képet kaphatunk a gumiabroncs viselkedésértől minden valós közúti helyzetben.
Az első teszteket Dél-Spanyolországban, a MonteBlanco pályáján kezdték meg, egyrészt az egyik előd PremiumContact 5 és a másik felmenő, a SportContact 5 összehasonlításával.
A BMW 6-os sorozatából származó gépjárművekkel az alacsony és nagy sebességek melletti kormányozhatóságot, valamint a sávváltások stabilitását tesztelték, míg a Mercedes E osztályából származó autókkal a kényelmi és zaj komfort vizsgálatokat hajtották végre.
A tapadási határértékeket és más teljesítményeket sportosabb három és ötajtós kompaktokkal ellenőrizték le.
A
vizsgálatok eredményei
Nem meglepő módon a PremiumContact 6 mindenben kitűnt az elődeivel összehasonlítva.
A PremiumContact 5-öshöz képest kiemelendő volt az abszolút tapadás, a kormányozhatóság sebessége, az autó egyensúlya és a kezelhetőség magas szintje.
Még nagyobb benyomást keltett a tesztelőkben az, hogy a SportContact 5-öshöz viszonyítva egy jobb sportos nyári gumi képét mutatta. Egy kissé nagyobb volt a kormányzás sebességek stabilitása, és az egyensúlyi és tapadási szintek is megfeleltethetőek voltak.
A versenypályát elhagyva a PremiumContact 6 ugyancsak jobbnak mutatta magát a mindennapi közlekedés során közúti helyzetekben. Természetesen a SportContact 5-öst nem volt nehéz legyőznie a komfort és a gördülési ellenállás tekintetében, ahogy a PremiumContact 5 sem a nedves fékezhetőség és a kopásállóság szempontjaiból.
A nap utolsó próbáját a VW Golf GTI, a Renault Megane RS és a Subaru Impreza STI sport kompaktokkal végezték el. A Continental PremiumContact 6 nyári gumi a határhelyzetekben is csillogtatta már ismertetett előnyeit, kiválóan viselte a durva manővereket, fékezéseket, kiváló kanyarodási teljesítményekről adott számot, és mindhárom erőteljes autón tökéletes egyensúlyt biztosított a tesztek minden pillanatában.