A Toyo Proxes CF2 nyári gumi fejlesztéseinek iránya
Először is a száraz teljesítményeit növelték meg a CF2-nek, a vonzó sportos megjelenésű abroncs kezelhetősége remek lett, a féktáv szintén kiváló, valamint sikerült lecsökkenteni a külső és a belső zajszintet is.
Köszönhetően a teljes szilícium-dioxid vegyületeknek, a gumiabroncsnak jelentősen sikerült megnövelni a nedves tapadási tényezőit és a futófelület tartósságát, ami most sokkal hosszabb futásteljesítményt biztosít.
A futófelület kiképzése a modern nyári gumik tervezési dizájnját követi, a két szélső hangsúlyos és zajcsökkentő vállbordázat között három lényegében teljesen összefüggő középbordát találunk.
Az aquaplaning védelmet négy mély és széles árok biztosítja, amik nagyban elősegítik, hogy a vizes kanyarodási képességei annyira jók lettek a CF2-nek.
A gördülési ellenállás csökkentése
Korunkban az egyik legfontosabb tényezővé vált a gumiabroncsok tervezése során az energiatakarékosság és az azzal jelentősen összefüggő zöld természetvédelmi törekvések figyelembe vétele.
A Toyo gumigyártó maximálisan követi a trendet, és több kísérlet és fejlesztés eredményeként a cég is nagy előrelépéseket tett a gumiabroncsainak takarékosságának elérése érdekében.
Megfigyelések szerint a nyári gumik egyik legnagyobb fogyasztást befolyásoló tényezője a gumiabroncsok belső részeiben a forgás és a terhelések által keletkező hőveszteség. Így evidenssé vált, hogy a cégek ennek a felesleges hőtermelésnek a csökkentését tűzték ki célul.
A Toyo is ennek a felismerésnek a mentén fejlesztette a Proxes CF2-es nyári abroncsát, a hőveszteség csökkentést egyrészt a gumivegyületbe kevert különleges összetevőkkel érték el, másrészt a karkasz rétegeiben végeztek el olyan változásokat amivel csökkent a belső szerkezetben tapasztalható hőtermelődés.
A gyártó belső tesztjei szerint előző termékeihez képest körülbelül 25 százalékkal sikerült a gördülési ellenállást lecsökkenteni.
Törekvés az egyre könnyebb gumiabroncsok tervezése felé
Másik fő irány az új gumiabroncsok fejlesztése terén az egyre könnyebb gumiabroncsok kifejlesztése, ezzel is csökkenthető a gumik által keltett üzemanyag fogyasztási tényezők összessége, és mivel kisebb lesz az abroncsok súlya, kisebb lesz a rugózatlan tömeg is, ami nemcsak komfortosabbá teszi az autózást, de javít a tapadási tényezőkön is.