Kleber Krisalp HP3 téli gumi
A Krisalp HP3 az előző generációs HP2-es tovább fejlesztett kiadása, melynél a gyártó büszkén hirdeti a termék nedves téli útfelületeken mutatott kiváló teljesítményét, ami ténylegesen nagy javulást prezentál, hiszen az EU-s gumiabroncscímkén is sikerült a 'C' helyett a 'B' értékelést megkapni a nedves tapadásra.
Számszerűen 2,2 méterrel javult a féktáv vizes felületeken, de a legnagyobb változás a kezelhetőség tekintetében érzékelhető, ami biztonságosabb irányváltásokat, jobb kontrollálhatóságot jelent ebben az esetben.
A futófelület V alakú hornyait is megváltoztatták, melynek eredményeképpen a vízrefutás kockázatát sikerült csökkenteni, így az autóvezetőknek most még kevésbé kell azon aggódniuk, hogy aquaplaning hatás lépjen fel a futófelület és az extrém vizes aszfalt között.
A
Krisalp HP3 főbb jellemzői
Ha
a vásárlóknak kellene egy mondatban összefoglalni, hogy miért
érdemes a Krisalp HP3-ra váltani az elkopott vagy elavult téli
gumi szettet, akkor talán elég lenne annyit mondani, hogy rendkívül
jó minőséget kapunk egy nagyon barátságos árcédulával
ellátva. Ezt a fentebb már említett ADAC téli gumi teszt is
bizonyítja, ahol mondhatni két paraszthajszállal maradt csak el a
prémium márka Continental abroncsától.
A száraz felületeken mind a vezetési magatartás, mind a vezetési biztonság tekintetében nagyon jó és kiegyensúlyozott viselkedést mutatott, a fékezhetősége megegyezett a győztes Continental abroncsával.
A HP3-as téli gumi nedves tapadását nagy részben már említettük, annyit lehet még elmondani, hogy a kanyarodó, illetve oldalvezető képessége is átlag feletti, bár ebben a kategóriában a Continental már észrevehetően jobb volt.
Havas és jeges teljesítményei
A Kleber téli gumi havas útfelületen tesztelt teljesítményei meglepően jók voltak a vizsgálatokat végzők számára is, hiszen itt sem volt nagy különbség a győztes abroncshoz képest.
Teljesen megegyező teljesítményű volt a fékezhetőség és az indulások hatékonysága, kissé elmaradt a kezelhetőség tekintetében.
A jeges útfelületeken az ABS használatával vizsgált fékezés teljesítőképessége átlag feletti, míg a jégen mutatott irányíthatóság vonatkozásában jobb eredményeket mutatott a győztes prémium téli abroncsnál is, ami minden bizonnyal az új elasztomereket tartalmazó gumikeveréknek köszönhető.
A komfortot tekintve, a belső és a külső zaj is a nyertes prémium márka szintjén volt, ami ugyanígy elmondható az üzemanyag fogyasztásról is.
Mindent összevetve látható, hogy ez egy tényleg remek téli gumi meglepően alacsony áron hozzáférhetően.