Az
Apollo Amazer 4G Eco nyári gumi fontosabb jellemzői
Az Amazer 4G Eco nyári mintázata a már jól bevált aszimmetrikus megoldást alkalmazza, három széles és mély főcsatorna végzi a kiváló teljesítményű vízen felúszás elleni védelmet, és a nedves tapadások javítását.
A futófelület közepén hosszanti irányban körbevonuló két sor bordázat lényegében egybefüggő, mindössze hol jobbról, hol barról helyeztek el rajta bevágásokat a tervezők, ezzel a trükkel elérték, hogy az Amazer 4G Eco kategóriájának egyik legjobb száraz aszfalt kezelhetőségét szolgáltassa.
A két oldalt található vállak egyszerre rendelkeznek a megfelelő rugalmassággal és a megfelelő stabilitással az optimális és biztonságos kanyarodások és más irányváltások kivitelezéséhez.
A gumikeverékkel kapcsolatban az indiai gyártó a mai trendeknek megfelelően növelte a szilícium-dioxid jelenlétét a vegyületek között, ezzel többek között elősegítette a hosszabb futásteljesítmény, valamint a kisebb gördülési ellenállás elérését.
Az
Amazer 4G Eco nyári gumi ADAC teszten elért száraz és nedves
eredményeinek részletezése
A száraz aszfalt felületeken elvégzett vizsgálatok átlagolt értéke a kitűnő eredménynek számító és néhány prémium nyári gumit is megszégyenítő 1,8 pontot érte el, ebből a vezetési magatartására 1,8 pontot kapott, a vezetési biztonságára 1,8 pontot, és a száraz aszfalt felületen mért fékút rövidségére ugyancsak a kiváló 1,8 pontot érte el.
A nedves aszfalton elvégzett tesztek átlagolt eredménye 2,9 pont lett, ebből a nedves felületen mért fékút rövidségére az átlagtó jobb 2,8 pontot kapta, rendkívül jól szerepelt az aquaplaning hosszanti és keresztirányú mérésein, ahol is 2,5, valamint a rendkívül kitűnő 2,0 pontot érte el.
A nedves aszfalton vizsgált kezelhetőség szempontjából 3,4 pontot kapott, míg az ugyanilyen felületen elérhető legnagyobb biztonságos kanyarsebességre 3,0 pontot szerzett.
A
zaj komfort, az üzemanyag takarékosság és a tartósság
teszteredményei
A zaj/komfort átlag eredménye 3,5 pontos lett, amiből a belső zajszintre a remek 2,8 pontot kapta, míg a külső zajszintre 4,2 pontot ért el.
Az üzemanyag takarékossági teszteken meglepően jól szerepelt, hiszen az 1,6 pont azt jelenti, hogy az idei mezőny legtakarékosabb abroncsa lett.
A tartósság tesztjén a remek 2,5 pontot érte el.