A Michelin a törvényileg szabályozott minimum profilmélységig szavatolja gumiabroncsainak biztonságos használatát
Hazánkban és a legtöbb Uniós országban az 1,6 milliméteres minimum profilmélységet határozták meg, ameddig még a gumiabroncsokat legálisan lehet használni.
Igaz, van néhány ország, mely télen 4 milliméteres profilmélységet követel meg, és vannak olyan európai országok is, melyek 3 mm profilmélységet vezettek be, vagy szándékoznak bevezetni. Az egyik neves téli gumi gyártó, a Nokian a kötelező 1,6 mm biztonsági indikátoron kívül már évek óta kiteszi saját biztonsági indikátorát, mely 4 mm után a gumiabroncs cseréjét javasolja.
Így tehát merész kijelentésnek tűnhet, hogy a Michelin az 1,6 mm minimum kopottsági szintnél is olyan jónak tartja gumiabroncsait, jelen esetben a Crossclimate+ négyévszakos abroncsát, hogy teljes biztonságot garantál használatuk közben.
De mint ez a friss és előremutató teszt is bizonyítja, a Michelin most sem beszél a levegőbe.
A havas felületű tesztek a négyévszakos gumiabroncsokkal
Az első tesztek a havas útfelületen való gyorsító képességet vizsgálták, a 8 mm-es új abroncsok között szinte mindegyik hasonlóan jó eredményeket produkált, a 4 mm-esek között a Michelin és Nokian fölénye volt észrevehető, a 2 mm-es négyévszakos gumiabroncsok között már megkérdőjelezhetetlen volt a Michelin fölénye, a referencia téli gumit is legyőzte, sőt három prémium márka abroncsa a biztonsági határérték alatt teljesített csak.
A szlalom vizsgálatnál a 2 mm profilmélységnél csak a Michelin és a Goodyear gumiabroncsa volt a biztonsági határértéken belül, de Crossclimate itt is lényegesen jobb volt.
Az 50 km/h havas fékteszteknél három prémium gumiabroncs nem tudott a biztonsági határértéken belül maradni. A Michelin 4 mm-es és 2 mm-es szettje közel ugyanolyan féktávon állt meg, ami ritka jó eredménynek számít.
A kezelhetőségi tesztek során minden prémium abroncsnál feltűnő volt, hogy a kopottsággal arányosan sokat romlott tapadási együtthatójuk, míg a Michelin négyévszakos gumiabroncsa mindhárom (8 mm, 4 mm, 2 mm) kopottsági kategóriában hasonlóan biztonságos tapadást nyújtott.
A
Michelin teljesítette ígéretét?
Kategorikusan kijelenthetjük, hogy igen. A háromféle kopottsági profilmélységgel végzett tesztek mindegyikén a Michelin Crossclimate+ győzött, ráadásul a 2 mm-es profilmélységnél az egyetlen gumiabroncs volt, mely biztonságos közlekedésre alkalmasnak találtatott.
Tehát ez az abroncs az élettartama végéig képes nyújtani egyébként is meglepően jó tapadási teljesítményét.