A futófelület szerint lehet teljesen sima, azaz slick, közepesen barázdált enyhén nedves útfelületre, azaz intermediate, és eső gumi. A keverék anyaga szempontjából szuper lágy, lágy, közepesen kemény és kemény változatokat használnak. A Michelin, a Bridgestone, után jelenleg az olasz Pirelli a Formula 1 gumi beszállítója, immár negyedik éve biztosítja az extrém versenyzéshez szükséges magas minőségű abroncsokat.
Míg egy jobb minőségű utcai autókra tervezett gumiabroncs 40 – 50 000 kilométeres futásteljesítményt is elér, addig egy Forma 1-es abroncs 80 – 10 kilométeres futásteljesítmény alatt teljesen elhasználódik, ez nem meglepő, hiszen a Formula 1-es gumiknál nem az élettartam a döntő tényező, hanem a minél jobb minőségű tapadás. Az évtizedek során a gyártók olyan fejlődést értek el a tapadás minősége terén, hogy a 90-es évek végétől kezdődően gumiabroncsok méretét és futófelületét is nagymértékben korlátozni kellett, hogy a kanyarsebesség csökkenjen, és a kerekek kevesebb lóerőt legyenek képesek az útra vinni.
2006-ig folyamatosan két gumigyártó volt a Forma 1 beszállítója egy időben, 2007-től ez a verseny teljesen megszűnt, és már csak egy állandó beszállító biztosítja a gumikat minden versenyistálló számára. 2007-től 1010-ig a Bridgestone volt a szállító, 2011-től pedig a Pirelli szerződött le a száguldó cirkusszal.
A versenyekre mindig két slick keverékkel érkezik a Pirelli, valamint az intermediate, és esős abroncsokkal. A két teljesen sima gumi egymáshoz közel álló keverékű, vagy szuper lágy és lágy, vagy lágy és közepesen kemény, vagy közepesen kemény és kemény keverékű.
Általában minél keményebb keverékű egy versenyabroncs, annál nagyobb futásteljesítményre képes, viszont kevésbé tapad. A csapatok a szerint állítják fel a gumi stratégiájukat, hogy mely keverék előnyben részesítésével érhetnek el jobb eredményt a verseny során, egyébként a két keverék közül mindegyiket legalább egyszer kötelező feltenni az autókra, így tehát az előnyben részesített abroncsot fogják többször feltenni, vagyis hosszabb időre.
Néhány éve ott tart a Forma 1, hogy a tulajdonosai arra kérik a gumigyártót, hogy gyártson kevésbé tapadó és jobban kopó abroncsokat, hogy a versenyek izgalmasabbak legyenek