A nyertes nyári gumi teszt értékelése a 11-es mezőnyből
Michelin Pilot Sport 4 UHP nyári gumi egyik legnagyobb előnye a tesztelők egybehangzó véleménye és persze az adatok szerint is a rendkívül rövid fékút nedves felületen, mely 80 km/h-ról lefékezve az autót mindössze 30,5 méteres hosszúságú.
Igaz a mezőny legdrágább abroncsa volt a Michelin terméke, de egyedül ő kapta meg a 'nagyon ajánlott' minősítést is, és az abroncs tartóssága is a legnagyobb.
A mezőny legolcsóbb abroncsának fékútja 5 méterrel volt hosszabb egyébként.
Az egyetlen negatívumot a kisebb aquaplaning gyengeségért kapta, egyébként a vezetési és fékezési teljesítmények terén akár a nedves, akár a száraz felületeket nézzük, első volt, mint ahogy gördülési ellenállás, a külső zajszint teszteken is a legtöbb pontot szerezte. 9,4 pont.
A második és harmadik helyezett 'ajánlott' minősítésű nyári abroncs
A dobogón két nyári gumi ugyanazt a 8,5 pontos eredmény érte el, a Falken Azenis FK510-es biztonságosnak és könnyen kezelhetőnek bizonyult, jó visszajelzésekkel a nedves utakon, valamint rövid féktávolságokkal a száraz és nedves felületeken egyaránt.
Hátrányaként a kissé tétovázó kormányzási reakciókat említették, valamint az optimálisnál alacsonyabb kényelmi jellemzőket.
A Continental PremiumContact 6 esetében ugyancsak a kényelemi funkciókat nem tartották csúcsminőségűnek, miszerint kevés öncsillapítással rendelkezik.
A pluszos oldalon a rendkívül jó kormányzási visszajelzéseket nedves felületeken, valamint a száraz felületeken a jó pontosságú és stabil kanyarvételeket említették.
A 4. és az 5. helyezett még ajánlott minősítésű nyári gumi
A 4. helyezett a Pirelli P Zero lett 8,3 pontjával, kicsit ideges viselkedésűnek tartották a tesztelők, némi aquaplaning hiány és nagyobb gördülési ellenállás volt a kritikai oldalon, pozitív oldalon a jó kanyarvételi tapadást említették a nedves aszfalton, nagy kormányzási pontosság, semleges és könnyen kezelhető kormányzási egyensúly jellemezte.
Az 5. a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 lett 8,0 pontos eredményével. Leginkább a nem kielégítően rövid nedves fékút miatt pontozódott le, minden más tesztpontban egy nagyon kiegyensúlyozott nyári guminak tartották, egy alig érezhető alulkormányozottsági jelleggel.