A
gumigyártók mindent megtesznek a fékutak rövidítéséért
Mivel a balesetek legnagyobb része egyenes úton történik, amelyek számát a vezetők figyelmetlenségének javításán kívül leginkább a fékutak rövidítésével lehet csökkenteni, a gumigyártók egyre nagyobb erőforrásaikat mozgatják meg annak érdekében, hogy a száraz és a veszélyesebbnek tartott nedves fékutak hosszát minél jobban leszorítsák.
A rövidebb fékút a még jobb tapadásból származhat csak, ennek pedig két fő összetevője van, az egyik a minél fejlettebb gumikeverék, a másik a minél innovatívabb mintázat.
A Primacy 3 nyári gumi futófelületének közepén futó három sor bordázatnak a blokkjait úgy helyezték el a gyártók, hogy mindössze 0,2 milliméter válassza el őket egymástól, miközben mindegyik az előtte levőt támasztja meg.
Ezzel a kis trükkel azt érték el a tervezők, hogy a gumiabroncs mindig a lehető legnagyobb felületen érintkezzen a talajjal fékezés közben, és a lehető legkisebb mértékben deformálódjanak csak a blokkok a nagyobb fékerők hatására.
A Primacy 3 egy teljesen új szabadalmaztatott gumikeveréket kapott, és ez, valamint a már említett mintázat biztosítja, hogy a nyári gumi kiemelkedően rövid fékutat nyújtson mind a száraz, mind a nedves felületeken.
Primacy
3 nyári gumi, maximális biztonság
Természeten a maximális biztonság nem teremthető meg csupán azzal, hogy a fékutakat minimálisra csökkenti a francia gyártó, a második legsűrűbben előforduló baleseti tényező a kanyarban kisodródás, tehát erre is meggyőző választ kellett adni.
A Michelin a már említett új gumikeverékkel megteremtette a kiváló tapadás alapjait, az optimális kanyarteljesítményekhez a gumiabroncs vállait és oldalfalát kellett úgy megerősíteni, hogy rugalmasan, de mégis nagy stabilitással álljanak ellen az oldalirányú erőknek.
A végeredmény számszerűleg nem tűnik soknak, mivel 3 km/h-val nagyobb az elérhető legmagasabb kanyarsebesség a versenytársakhoz képest, de az is életeket menthet, és a 3 km/h különbség a legjobb nyári gumikhoz értendő, nem az átlaghoz, és főleg nem a budget termékekhez.
Rekord
alacsony gördülési ellenállás?
Amiben a francia Michelint nem nagyon lehet megverni, az az alacsony gördülési ellenállás, amelyből egyrészt a rendkívül hosszú 45 ezer kilométeres futásteljesítmény, valamint a nagyon alacsony üzemanyag felhasználás származik.
Ha a Primacy 3 árait nézzük, lehet elsőre magasnak tűnhetnek, de mivel tovább használhatjuk azokat, és teljes élettartamuk alatt 30 ezer forintnál is több benzint takarítanak meg, bizony elég jó ár/érték arányt képviselnek.