A még nagyobb üzemanyag megtakarítás egy új gumikeveréknek köszönhető, mely az abroncs belső melegedését még jobban lecsökkenti, és mivel minden felesleges melegedés egyben energiaveszteség is, ezáltal jön létre a energiamegtakarítás. A gumiabroncsok leginkább melegedésre hajlamosabb része a futófelület és a karkasz között található, mivel ez van kitéve a legjobban a haladás közbeni deformációnak. A Michelin is pont erre a részre koncentrálva tudta csökkenteni a melegedés nemkívánatos szintjét.
Az új Energy Saver+ nyári gumiabroncs a cég szerint legalább 45 ezer kilométeres futásteljesítményt tud elérni, a 60 liter üzemanyag megtakarítás ez alatt a teljes futásteljesítmény alatt realizálódik. Ez a jelenlegi üzemanyag árakkal számolva körülbelül 25 ezer forintos megtakarítást eredményez, ami azt jelenti, hogy az egyik gumiabroncs ingyen van.
Mivel a belső súrlódást ilyen eredményesen sikerült lecsökkenteni, a Michelin mérnökeinek lehetőségük nyílt a futófelületet 10 százalékkal megnövelni, amivel a tapadás minősége még inkább javult, és a fékút hossza még rövidebbé vált.
Hogy a Michelin az új abroncsot megismertesse a világgal, a német illetőségű független teszteléssel foglalkozó Dekra céget kérte fel egy 30 000 kilométeres hosszúságú gumiteszt megszervezésére és végrehajtására.
A maratoni tesztet hat ugyanolyan VW Golf típusú gépkocsival hajtották végre, melyekre a Bridgestone, a Pirelli, a Continental, és a Goddyer hasonló kategóriájú gumiabroncsait is felszerelték. Az autók konvojban haladva tették meg a távot 25 európai országon keresztül szigorú sorrendben váltott profi vezetőkkel. Szerencsére az egész teszt alatt egyetlen defekt sem történt, az abroncsok kopásának mértékét folyamatosan feljegyezték, a fékút hosszát féltáv környékén ellenőrizték, és ne utolsó sorban a üzemanyag fogyasztást is naplózták.
Minden nap a gumik szigorú rend szerinti átszerelésével kezdődött, így semmi nem befolyásolhatta a teszt pártatlan végeredményét. A Michelin Energy Saver+ 9300 kilométerrel nagyobb futáslejesítményt hozott, mint a többi abroncs átlaga, a Dekra 47100 kilométer futásteljesítményt hitelesített. Természetesen a legtakarékosabb nyári gumi címet is az Energy Saver+ szerezte meg, a tesztben résztvevő márkás abroncsok átlagához képest a 21 liter üzemanyag-megtakarítást számolt ki a Dekra.