Arra természetesen a statisztikát megrendelő brit parlament Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testülete is felhívta a figyelmet, hogy az elemzés során számtalan tényezőt nem tudtak figyelembe venni. Ennek köszönhetően például bár több ezer balesetet megvizsgáltak, a kiváló okokat nem firtatták. A kisebb autókat ugyanis például többnyire fiatalabb, általában friss jogosítvánnyal rendelkező, egyedülálló emberek vezették, akik bizonyára többet kockáztatnak, mint a nagyobb autók vezetői, akik a legtöbb esetben idősebbek és nagycsaládosok voltak. Nem véletlen tehát, hogy Amerikában, ahol szinte minden családnak nagyobb autója van, sokkal kevesebb a halálos áldozat az utakon, mint a fejlődő országokban, ahol a biztonságnál sajnos fontosabb az olcsóság, így a fenntarthatóság, valamint az alacsony fogyasztás, és másodlagosak a biztonsági tényezők – ebből kifolyólag a magyar lakosság jelentős részének is kicsi vagy közepes autója van.
Ma már minden autógyártó arra törekszik, hogy a rendelkezésükre álló
technológiák segítségével a lehető legnagyobb biztonságot tudják
nyújtani a vásárlók számára. Azt azonban még a legnagyobbak is
elismerik, hogy vannak korlátok, amik az autók méreteiből fakadnak.
Mindezt tökéletesen bizonyítja egy 2008-as szabványos törésteszt,
amelyben egy kis Fiat 500-ast egy Audi Q7-es terepjáróval ütköztettek
össze frontálisan, mindössze 60 kilométer per órás sebességgel! Mindkét
autó totálkárosra tört ugyan, de míg az Audiból a tesztek alapján
karcolás nélkül szálltak volna ki az utasok, addig a Fiat 500-asban még a
hátsó ülésen utazó, szabványos gyerekülésbe kötözött kisgyermek is
meghalt volna egy valós baleset esetén. Ez nem jelenti azt, hogy a Fiat
nem tett meg mindent a biztonság érdekében, hiszen az előírásoknak
megfelelő gyűrődési felület, illetve biztonsági tényezők is
megtalálhatóak a kis Fiat 500-asban, azonban az Audi felületével szemben
semmi esélye sem volt a kis méretei miatt, a kisebb kereszttartók
ugyanis szó szerint összeroppantak a hatalmas autó súlyától.