Miben javult az új TS 860-as az elődjéhez képest?
Immár 4 év telt el azóta, hogy a TS 850-est piacra dobta a német gyártó, ez idő alatt 47 különböző téli gumi teszten végzett az élen és több európai szaklap is dicsérte erényeit. Mondhatnánk a kritikusok és a közönség kedvence volt egyaránt.
Nem véletlenül nevezte a Continental maga is legsikeresebb gumiabroncsának.
Az új verziót, a Continental WinterContact TS 860-ast két fő szempontnak megfelelően fejlesztették tovább, az egyik a még biztonságosabb kezelhetőség volt, a másik pedig, hogy egy olyan téli gumit adjanak az európai autós közönségnek, amely a biztonság mellett a vezetési élményt is meg tudja adni a téli körülmények között is.
A TS 860-as 5 százalékkal javult a nedves aszfalton való fékezés tekintetében, és a jeges útfelületen fékezéskor is 4 százalékkal rövidültek a fékutak. Erősödött még a havas kezelhetőségi teljesítmény, és a már fentebb említett vezetési élményben tapasztalható nagy előrelépés.
Mitől
lett jobb az új WinterContact TS 860 téli gumi?
Áttervezett futófelületi hornyok, blokkok és lamellák, és persze az újonnan kifejlesztett vegyületeket tartalmazó gumikeverék a fő alkotórészei a javulások okozóinak.
Az új gumikeverékhez egy Cool Chili elnevezésű gumivegyületet fejlesztettek ki a német gyártó mérnökei, mely most még nagyobb hatékonysággal képes ellenállni a nagyobb hidegeknek is, a különleges szilika összetétellel együtt a Cool Chili a nedves útfelületeken is jobban betapad, javítva az abroncs téli nedves fékezhetőségét.
A flexibilis polimer felépítés felelős azért is, hogy minden gázadagolásra hatékonyabb vonóerő átadásra legyen képes a TS 860-as.
Speciális gyantákat is adagoltak a futófelület új keverékéhez, melyek hidegebb időben havon és jégen hivatottak biztosítani a jobb tapadást és rövidebb fékutakat. Az utóbbihoz a Liquid Layer Drainage futófelületi technológia is hozzájárul, mely a jég tetején lévő vízpermetet hívatott elterelni a tapadó gumifelületek útjából.
A
Continental téli gumi elmélete
A Continental gyártó az évtizedes kutatómunkája során egy olyan filozófiát dolgozott ki a téli gumi fejlesztésekkel kapcsolatban, aminek az alapja az, hogy minden téli gumijuknak a közép európai téli időjárás minden helyzetében ugyanolyan megbízhatóan kell viselkednie.
Ez azt jelenti, hogy a száraz, nedves, havas és jeges útfelületeken is hasonlóan kiegyensúlyozottan kell viselkednie az abroncsoknak, ezzel biztosítva az autók vezetői számára azt, hogy minden helyzetben biztonságosan kontrollálhassák a járműveiket.