Részletes gumi és felni kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Goodyear
máj. 09

Goodyear nyári gumi lett a nyerő a német GTÜ tesztjén

Az ADAC, avagy a német autóklub tesztje után befutottak a szintén német GTÜ legújabb teszteredményei is, amelyekből kiderült, hogy az idei szezon legnagyobb csatáit – a későbbi teszteken is – a Goodyear és a Continental vívják majd meg egymással, hiszen míg az ADAC korábban a Continentalt hozta ki győztesnek, addig a GTÜ egy hajszállal ugyan, de a Goodyeart érezte jobbnak. A csapat mindezt 12 aktuális garnitúra összehasonlítása után jelentette ki.

Az élre tört a Goodyear nyári gumi

Az ADAC tesztjén korábban két kategóriában indultak a versenyzők, így a 185/60 R14 méretkategóriájú nyári gumik tekintetében a német autóklub a Continental ContiPremiumContact 5-öt hozta ki a teszt győztesének. Már akkor is érezhető volt, hogy a második helyre csúszott Goodyear EfficientGrip Performance nem sokban marad el a győztestől, azonban a német GTÜ bebizonyította, hogy az ő pontozási rendszerük alapján, illetve az általuk vizsgált körülmények között valóban inkább a Goodyear gumiabroncsa szerepelt jobban. A történethez hozzátartozik azonban, hogy a GTÜ a Németországban legnépszerűbb méretkategóriában, avagy a 205/55 R16-ban tesztelte aktuális abroncsait. Ebben a szegmensben a Continental nem tudott az élre törni ugyan, ergo a Michelin Primacy 3 nyert a ADAC tesztjén, de a Goodyear Efficient Grip Performance már itt is a második helyen állt. A GTÜ azonban 12 különféle abroncsmodell hadrendbe állításából mégis utóbbit hozta ki győztesnek azáltal, hogy vizsgáztatták a száraz és a nedves útszakaszokon nyújtott tulajdonságok mellett a környezetterhelést, valamint a vételárat is, ami döntő tényező lehetett a Goodyear sikerében.

Szárazon a Continental a nyerő

Az eredmények alapján nagyon érezhető, hogy milyen nehéz volt a GTÜ dolga a tesztek során, hiszen bár fentebb is több ízben utaltunk rá, azonban a gyakorlatban még inkább látható, hogy a Continental és a Goodyear aktuális termékei, avagy a Continental Premium Contact 5 és az Efficient Grip Performance között milyen minimális különbségek vannak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a száraz teszteken például inkább a Continental Premium Contact 5 végzett az első helyen, amelyet a Dunlop Sport BluResponse és a Pirelli Cinturato P7 Blue követtek, míg nedves útszakaszokon a Pirelli újdonsága nyert, amitől egyetlen ponttal csúszott le ezen a téren a Goodyear Efficient Grip Performance, míg a harmadik helyet itt holtversenyben a Continental újdonsága és a Kumho ECSTA HS51 nyári gumi végeztek. A száraz és a nedves tapadás, illetve minden tulajdonság figyelembe vételével azonban kijelenthető, hogy a Goodyear Efficient Grip Performance ha csak hajszállal is, de megnyerte a tesztet. A GTÜ külön kiemelte egyébiránt, hogy összességében minden egyes tesztelt abroncs tekintetében folyamatos javulásról tudtak beszámolni. Összesen négy gumiabroncs ért el nagyon ajánlott minősítést tőlük, amelyek a pontozás sorrendjében a következők voltak: Goodyear Efficient Grip Performance, Continental Premium Contact5, Dunlop Sport BluResponse és Pirelli Cinturato P7 Blue. A GTÜ hat gumiabroncsnak szavazta meg a szimplán ajánlott jelzőt, amelyek a következők voltak: Kumho ECSTA HS51, Nokian Line, Toyo Proxes CF2, Fulda EcoControl HP, Apollo Almac 4G, Nexen N'Blue HD Plus. Ezen felül a teszteken szerepelt termékek közül csak kettő olyan nyári gumi volt, amelyeket bár nem neveztek rossznak a szakemberek, de csak feltételek mellett helyeztek az ajánlott kategóriába. Ezek a Cooper ZEON CS6 és a Yokohama BluEarth-A AE-50 gumiabroncsok voltak.
Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Íme a Nokian SUV nyári gumi újdonságai

2016.05.08

A finn Nokian az utóbbi években egyre jelentősebb teljesítményt produkál a nyári gumik tekintetében is, így nemrégiben bemutatták legújabb nyári SUV mintázataikat, a Nokian zLine-t és a Nokian Line SUV-t is. Mindkét új abroncs esetében a gyártó rengeteg új fejlesztésről és újdonságról, valamint újításokról számolt be, amelyekkel a biztonságot és a tartósságot szerették volna megnövelni. Kiemelték a mindkét terméknél jellemző Nokian Aramid oldalfal-technológiát, ami korábban a Hakkapeliitta 8 abroncson mutatkozott be először. Lényege, hogy az aramid szállal átszőtt oldalfal lényegesen merevebb, ezáltal könnyebben ellenáll a vágásoknak, illetve a különféle külső hatásoknak is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mi az igazság a gumiabroncsok öregedésével kapcsolatban?

2016.05.07

Minden közúti forgalomban használatos jármű gumiabroncsokon gördülve szállítja utasait és egyéb terheit, így ezek a termékek annyira a mindennapjaink részévé váltak, hogy sokan nem is gondolnak bele, hogy a gumiabroncsok milyen összetett tervezési és gyártási folyamat eredményeiként jönnek létre, és abba sem, hogy ezeknek a termékeknek is van egy adott élettartamuk, ami után nem ajánlatos használni őket.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Az ittas autóvezetés veszélyei

2016.05.06

A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében nem véletlenül nem lehet ittas állapotban, vagy más bódító szer hatása alatt a volán mögé ülni, hiszen az annyira befolyásolja az autóvezetés minőségét, hogy az negatív hatást gyakorol a közlekedés biztonságára. Sokan azonban igencsak félreértik ezt a kritériumot, ezáltal úgy vélik, hogy csak és kizárólag alkoholfogyasztás után nem szabad autóba ülni. Noha rengetegen még mindig ezt sem tartják szem előtt, ám sokkal nagyobb baj, hogy a többség rosszul értelmezi ezt a jogszabályt.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mit csináljunk ha kátyúba mentünk?

2016.05.05

Kellemetlen hozadéka a hazai utaknak a téli időszakban többszörösére szaporodó kátyúk, amik kárt tehetnek a gumiabroncsokban, de rosszabb esetben akár a felfüggesztéseket is tönkre tehetik. De mit tehet az az autós, akinek kátyúkára keletkezik önhibáján kívül, milyen dolgokra figyeljen oda laposan, hogy a kárárt sikeresen behajthassa az adott útszakasz kezelőjén?

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mikor vegyük elő a nyári gumit

2016.05.05

A legtöbb autós a téli gumi felszerelésével megvárja az első hó leesését, míg tavasszal meg csak akkor szerelik fel a nyári gumikat, amikor már nem ritkán 15 – 20 fokos melegek vannak. Mindkét megoldás túl későn történik a gyártók és gumis szakemberek javaslatait figyelembe véve. Van tehát egy pontosan követhető ajánlás a nyári gumik felszerelésnek időpontjára vonatkozóan, ahogy arra is, hogy a téli gumikat mikor szükséges felszerelni.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Használt nyári gumival meddig autózzunk?

2016.05.05

Az autósok többsége úgy van vele, hogy a nyári gumikat addig használja, amíg azok el nem kopnak, remélhetőleg senki nem megy a törvényileg előírt 1,6 milliméteres minimum követelmény alá. De vajon mit mondanak arra a kérdésre a szakemberek, hogy meddig lehet használni egy adott nyári gumiabroncs szettet, vannak e még más szempontok is a használat időtartamát illetően?