A Goodyear új fejlesztési lehetőségei Finnországban
Fontos elmondani, hogy ez a második téli gumi, amit az új Finnországi fejlesztési létesítmény segítségével fejlesztettek ki.
A létesítmény Ivalo-tól délre, kemény sarkvidéki környezetben található, és több havas pálya, jeges hosszanti és körtesztelő pályák, valamint egyéb téli tesztelésre leginkább ideális tesztállomások találhatók benne.
Az új nagy lehetőségeket adó tesztlétesítménnyel és a Goodyear modern Franciaországi laborjaival biztos benne, hogy olyan téli abroncsokat fejleszthet, amelyek minden versenytárssal szemben megállják a helyüket.
A
UltraGrip Performance Gen 1 téli gumi tesztje
A gyártó az új generációs téli gumi két napig tartó tesztjére több újságírót is meghívott, amelyen két prémium versenytárs, a Bridgestone Blizzak LM32S és a Pirelli SottoZero 3 teljesítményével vetették össze a Gen 1 teljesítményét.
Az első napot a száraz és nedves felületű tesztekre szánták, a vizes teszteken a Gen 1 lényegesen jobb egyensúlyt mutatott, mint a Bridgestone, és jobb volt a kezelhetőség és a határokon mutatott kontrollálhatóság tekintetében is.
Hasonlókat lehetett elmondani a száraz útfelületű teszteken is, kiegyensúlyozottabb tapadási teljesítmények és barátságosabb kezelhetőség volt érezhető a Gen 1 esetében. A Pirelli közelebb volt a Goodyear-hez mind a száraz, mind pedig a nedves körülmények között, viszont kiegyensúlyozottságával szintén a Gen 1 volt jobban használható.
Az aquaplaning teszteket körpályán végezték, itt az UltraGrip Performance 5,67 méterrel kisebb sugarú körön volt képes haladni 80 km/h sebességgel, és szintén 80 km/h-ról fékezve 4,87 méterrel rövidebb távon állt meg, mint a Bridgestone terméke.
A második nap havas és jeges felületű tesztjei
A havas és jeges teszteken mutatkozik meg leginkább egy téli gumi esetében a kiegyensúlyozottság és a téli tulajdonságok legfontosabb jellemzői.
A havas és jeges teszteken a Bridgestone vette át a vezetést a Pirelli-től, de természetesen a Goodyear mindkettőt maga mögé utasította, mivel rendkívüli kiegyensúlyozottságot és kontrollálhatóságot mutatott a megcsúszási határokon is.
És ez az amit a tesztelők is fontosnak tartottak hangsúlyozni, miszerint sok esetben nem is az a fontos, hogy egy téli gumi például 10 százalékkal jobb tapadást nyújtson más versenytársakhoz képest. Sokkal inkább fontos a téli veszélyes, csúszós körülmények között az, hogy amikor a vezető megcsúszás közeli helyzetet érzékel, azt azonnal biztonságosan korrigálni tudja, és az autót mindig az uralmában tudja tartani.
Nos ezt tudja magas szinten szolgáltatni az UltraGrip Performance Gen 1.