A Ventus
Prime 3 K125 nyári gumi technológiai jellemzői
A mintázat tekintetében a Prime 3-as futófelületét négy fő hosszanti csatornával osztották meg, amelyekkel főként az aquaplaning elkerülést oldották meg hatékonyan.
A négy csatorna három sor bordázatot fog közre, melyek majdnem összefüggőek, csak kis, szinte hajszálvékony csatornácskák osztják meg ezeket a körbefutó mintaelemeket, amelyek remek fékteljesítményt, prémium nyári gumikat is megszégyenítő vezetési biztonságot nyújtanak.
A masszívra és mégis rugalmasra tervezett vállbordázat szintén stabilitást növel, oly módon, hogy a kanyarokban teszi szilárdan megbízhatóvá az irányíthatóságot.
Természetesen a mai ultramodern gumiabroncsok legfontosabb tényezője a gumikeverék, amelyek alkotórészeit egyre kevésbé teszik nyilvánossá, mindössze annyit tudunk a legtöbb esetben, hogy a szilícium-dioxid bizonyos arányú növelésével csökkentik a futófelület gördülési ellenállását, valamint ugyanez az anyag az egyik felelőse a nedves tapadás és fékezhetőség hatékonyabbá tételének is.
A Hankook a Prime 3 K125 nyári gumival egy olyan abroncsot szeretett volna az autótulajdonosok számára kifejleszteni, ami egy optimális egyensúlyt teremt a biztonság és a teljesítmény között. És a teszteredmények azt mutatják, hogy ezek a célok túlnyomórészt sikerültek is.
A Ventus Prime 3 száraz és nedves aszfalton mutatott teljesítményeinek
A száraz átlageredmények 1,6 pontot értek, amely még a tesztgyőztes Michelin Primacy 3-asnál (1,7p) is jobb eredmény. A vezetés közbeni viselkedés 2,0 pontot ért, a vezetési biztonságra a remek teljesítményt jelölő 1,5 pontot kapta, a száraz fékezhetősége 1,3 pontos, ami azt jelenti, hogy a tesztgyőztessel megegyezően kiváló.
A nedves teszteredmények átlaga 2,5 pontos lett. Ebből a nedves fékteljesítményére a kiváló 2,3 pontos eredményt érte el, a hosszanti aquaplaning elkerülő teljesítménye az átlagtól jobb 2,5 pontos lett, míg a keresztirányú aquaplaningra az átlagos eredménynek számító 3,5 pontot érdemelte ki.
A nedves aszfalton tesztelt kezelhetőségre a jó minőséget jelentő 2,5 pontos eredményt, míg a nedves felületen mért legnagyobb biztonságos kanyarsebesség tekintetében a kiváló 2,0 pontos eredményt kapta.
A
zaj/komfort, a üzemanyag takarékosság és a tartósság pontjai
A zaj méréseken a belső zajszint az átlagtól jobb 3,0 pontos lett, míg a külső zajszint 3,7 pontot ért.
Az üzemanyag megtakarító képességek vizsgálatán a kiváló 2,1 pontos eredményt érte el, a futásteljesítmény tekintetében pedig az átlagtól jobb 2,5 pontot érte el.