A Bridgestone bátran nevezhető a világ egyik legnagyobb, és az egyik legismertebb gumiabroncs vállalatának, talán nem is létezik olyan autós, aki ne próbálta volna még ki a márka minőségi termékeit. A gyártó kimondottan büszke arra, hogy gumiabroncsaival, illetve a fenntartható mobilitási megoldásaival mára már piacvezető abroncsgyártónak számít Európában, Indiában, Afrikában, és Közel-Keleten is.
A márka napjainkban prémium minőséggel rendelkező termékeket tervez, fejleszt, és gyárt személygépjárművek, 4x4-esek, off-road, teherautók, motorkerékpárok, kisbuszok, illetve építőipari és mezőgazdasági járművek számára egyaránt. Ezúttal annak próbálunk utána járni, hogy mégis minek köszönheti a hatalmas sikereit a Bridgestone.
Ki, mikor alapította a vállalatot?
1931-ben, Japánban alapították meg a Bridgestone márkát, mely egy helyi vállalkozó, Shojiro Ishibashi nevéhez fűződik. Valószínűleg kevesen tudják, de a cég ekkoriban még egész más területen próbálta megállni a helyét, ugyanis a kezdetekkor a Bridgestone cipőgyártással kezdett el foglalkozni. Jogosan gondolhatjuk azt, hogy a cipőgyártásnak és a gumiabroncs gyártásnak semmi köze egymáshoz, azonban a vállalat nem bízta a véletlenre a dolgot, ahogy ugyanis elkezdett a Japán ipar erőteljesen fejlődni, a cég belekezdett a gumiabroncs gyártásba.
A kurumei
gyárát végül 1934-ben hozta létre, ekkor pedig az abroncsok mellett elkezdte
egyéb gumiipari termékekkel kibővíteni a kínálatát. Végül később, 1937-ben a
gyártó a nevét „Nippon Tire” névre cserélte, székhelyét pedig ekkor helyezte át
Tokyoba.
Az új központját 1950-ben itt hozta létre, végül ekkor úgy tűnt, jobb lesz
visszaváltani az eredeti, Bridgestone márkanévre.
Így fejlődött a vállalat évről évre
Az 1962-es év során létrehozta a vállalat az első radiál gépjármű abroncsát, majd 1965-ben Malájzia, 1967-ben pedig az Egyesült Államok felé kezdett el terjeszkedni, itt ugyanis létrehozott egy leányvállalatot is. A vállalat életében az 1972-es év igen nagy fordulatokat hozott, ugyanis a márkának ekkor sikerült betörnie az Európai piacra, ezt követően pedig a Bridgestone létrehozta a Corpation Európai irodáját is. A gyártó életében az 1976-os év egy igen sötét esztendőnek számított, hiszen ekkor hunyt el az alapító, Shojiro Ishibashi, ám szerencsére az általa alapított szervezett továbbra is működött, és egyre nagyobb területeket tudott meghódítani az évek során. A cég aztán 1979-ben gyártotta le a személygépkocsikra való alufelnit, és fejlesztette ki a használt gumik újra hasznosításának technológiáját is.
A vállalat a 80’-as évek legelején ünnepelhette az 50. évfordulóját, ez pedig valóban egy igen hosszú sikersorozatot jelentett számukra. Ebben a fejlesztés, a modernizálás, a korszerű technológiák, illetve az akvizíciók jelentek meg a cég életében.
A nemzetközi terjeszkedés céljából a vállalat a Firestone céget felvásárolta, majd 1983-ban a Bridgestone hatalmas lépést tesz a világpiac meghódítása érdekében. Ekkor ugyanis felvásárolja az első termelőüzemet az Egyesült államokbeli Tennessee-ben.
Fontos
megemlíteni, hogy 1997-ben a Bridgestone a Forma-1 világába is betört, így 2007
és 2010 között a márka a Forma-1 egyedüli gumibeszállítója volt. Az első
időszakban a Bridgestone a Potenza névre hallgató gumicsaládjával el is érte a
dobogós helyezést. Ezt követően, 1998-ban a második Formula 1-es szezonjában a
vállalat meg tudta szerezni az első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinen
közreműködésével, aki megszerezte az egyéni világbajnoki címet, majd a
csapatának a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet is. Ennek
köszönhetően ekkor egy időben a Bridgestone rögtön duplázott a világbajnoki
címek megszerzésével.
A Bridgestone ezután a Grand Prix Csapat gumibeszállítója lett a MotoGP 2004-es
szezonja alatt.
Ilyen eredményeket ért el a Bridgestone az évtizedek során
Napjainkban a Bridgestone márka a legmagasabb, prémium minőséggel rendelkező gumiabroncsaival tud kényelmes, és biztonságos közlekedést garantálni az autóvezetők számára. Nem véletlen, hogy egyre több autós válassza ezeket a gumikat. A minőségi alapanyagának köszönhetően ezek az abroncsok erősek, strapabíróak, és igen hosszú élettartammal látták meg a napvilágot, így megfelelő használat mellett hosszú éveken keresztül tud bennünket kiszolgálni. A gyártó termékeinek magas minőségét a színvonalas japán mérnöki maximalizmus és precizitás tudja biztosítani. Mára már a legnagyobb autógyártók is rendszerint a Bridgestone abroncsokat válasszák előszerelésként, itt megemlíthetjük a Toyota, a Fiat, a BMW, vagy éppen a Ford csoportot, de ugyanígy Bridgestone gumikkal gurulnak ki a szalonból a Volvo, a Renault, a Mercedes, és többek között a Peugeot autók is.
Bár a Bridgestone története egészen 1931-ig visszanyúlik, mára már a világ egyik vezető gumiabroncs forgalmazójának nevezhető a vállalat. A Bridgestone Corporation és a leányvállalatai jelenleg 178 gyárat üzemeltet, itt pedig több mint 150 000 dolgozónak biztosít munkát, megélhetést. A vállalat 25 országban van jelen, köztük Magyarországon is.
.