A Michelin szerint azonban ez egyáltalán nem így van.
A téves elképzelés cáfolata a gumigyártó részéről
A Michelin szakemberei már egy ideje felismerték azt, hogy a tárolás közben, még nem felfújt állapotban lévő abroncsok egyáltalán nem öregszenek olyan gyorsan, mint az autókra szerelt, már használatban lévő gumik. Mivel a tárolóhelységekben lévő nem felfújt abroncsok nincsenek kitéve magas légnyomásnak, súlyt, illetve nagy terheléseket sem kell eltűrniük, sőt nagy hőmérsékleti ingadozásoknak sincsenek kitéve, ezért sokkal lassabban öregszenek, mint napi használatban lévő társaik.
A gyártó szakemberei szerint a kb. 3 hétig tartó napi használat lényegében 1 év nem felfújt állapotú tárolásnak felel meg.
Kutatások és tesztek a gumiabroncsok öregedésével kapcsolatban
Eddig három különböző teszt készült a világon, amely a gumik öregedésével összefüggésben.
A németországi, és a koreai vizsgálatok,- melyek teljesen új, és már három éve légnyomás nélkül tárolt gumiabroncsokat teszteltek ugyanolyan helyzetekben,- egyaránt arra a következtetésre jutottak, hogy nincs teljesítménybeli különbség a három éves és az új abroncsok között.
A szaudi vizsgálat 40 Celsius fok, azaz magas hőmérsékleten hosszú ideig tárolt abroncsokat hasonlított össze már 40 000 kilométert futott gumikkal. Ennek a tesztnek a végkövetkeztetése az lett, hogy a 10 év magas hőmérsékletű tárolás egy év 20 000 kilométeres futásteljesítményű használatnak felel meg.
Mikor
kell lecserélni mindenképpen és hogyan karbantartsuk a
gumiabroncsokat?
A Michelin véleménye alapján a gumiabroncsokat 10 év után mindenképpen le kell cserélni, illetőleg nem szabad használni akkor sem, ha azok nem felfújt állapotban voltak tárolva zárt helyen. Ennek nem műszaki okai vannak a cég szakemberei szerint, hanem biztonsági megfontolás az alapja. Más gyártók ettől kisebb határidőt is megállapíthatnak. Az abroncsok karbantartására nincsenek betarthatatlan szabályok:
- Rendszeresen ellenőrizni kell a guminyomást
- A futóműbeállításokat legalább évente szükséges megnézetni
- Le- illetve felszereléskor meg kell vizsgálni az abroncsokat sérülést keresve
- Utána kell nézni a profilmélységnek is.