Részletes gumi és felni kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Profile
febr. 11

Négyévszakos gumiabroncsok élettartam és kopás vizsgálata

Az utóbbi évtizedben nagyban elterjedt az a nézet, illetve elterjesztették tesztelők és gumigyártók a gumiabroncsok kopásával kapcsolatban, hogy amikor a profilmélység már 4 mm alá csökken (azaz az új gumiabroncs futófelületének 50 százaléka alá fogy), javasolt a gumikat lecserélni, mert onnantól fogva nem tapadnak olyan jól, és nem nyújtják a közlekedésben résztvevők számára ugyanazt a kellő biztonságot.

Ha azt nézzük, hogy a törvényileg minimálisan előírt profilmélység 1,6 mm és 3,0 mm között van Európa legtöbb országában, akkor talán furcsálhatjuk, hogy 4 milliméterig kopott abroncsokat kell kidobálnunk a kukába.

 

Mi a gyártók indoka erre az 50%-os, 4 mm-es korlátra?


Az AutoBild ugyanezt a kérdést tette fel a nagyobb gumiabroncs gyártók számára, és egy kivételével azt a választ kapta, hogy a gumiabroncsaiknál 50 százaléknál nagyobb kopottság esetében már nem tudják garantálni a havas és esős körülmények között a megfelelő biztonságot adó tapadást.
 Egyetlen gyártó, a francia Michelin volt csak az, amelyik azt nyilatkozta, hogy minden gumiabroncsuk esetében a törvényben megszabott 1,6 milliméteres kopásig tudják garantálni a biztonságos tapadást és fékezhetőséget. Kevesen tudják, de a Michelin hosszú évek óta folytatja LLP technológiai fejlesztéseit, ami egy angol szóösszetétel (Long Lasting Performance), és körülbelül annyit jelent, hogy hosszú távú teljesítményleadás.
Ennek a fejlesztésnek az eredményei ma már minden egyes eladott Michelin abroncsban megtalálhatóak, tehát magyarul megfogalmazva, a gyártó szavatolja arról minden egyes vásárlóját, hogy nemcsak 4 mm kopásig, hanem egészen az 1,6 milliméteres kopásjelzőig teljes biztonságban használhatja a Michelin táltal gyártott gumiabroncsokat.

 
Négyévszakos gumi teszt 8 mm, 4 mm, és 2 mm profilmélységgel


Ilyen jellegű kopottsági tesztet még nem végeztek el sehol, így senki nem tudta megjósolni előre az eredményeket. A teszteket először is új állapotban kezdték meg, és a Michelin mellett a Goodyear, a Hankook, a Nokian, a Pirelli és a Vredestein négyévszakos gumiját választották a vizsgálatok alanyául.
Majd számítógépes vezérlésű koptatógép segítségével először 4 majd 2 milliméterig koptatták a futófelületeket. Minden új tesztkör 1000 km bejáratás után kezdődött, hogy a gumik teljesen regenerálódni tudjanak.
Mindezeken túl a tesztek teljesen ugyanúgy zajlottak, mint a téli vagy nyári gumi teszteken már megismerhettük. Mind a három -féle teszten, a 8 – 4 – 2 mm-es vizsgálatok során figyelembe vettek egy biztonsági határt, melyen belül kellett volna maradnia minden abroncsnak, hogy a biztonságos közlekedésre ajánlható legyen.
Sajnos azonban a 2 mm teszteken a többség konkrétan nem tudta teljesíteni a biztonsági határértéket.

 

A hat egyébként kiválónak tartott négyévszakos gumiabroncs eredményeinek összegzése


Michelin CrossClimate+ Ez volt a teszten a győztes négyévszakos gumi, amely 2 mm-es kopással is biztonságosan használható minden helyzetben, egyedül az aquaplaning teszten volt kicsivel a határérték alatt.
Goodyaer Vector 4seasons Szintén kiváló négyévszakos abroncs, amely az aquaplaning teszten ugyan 2 mm-es állapotban gyengélkedett, de többségében jól szerepelt, kissé lemaradva a Michelintől.
A Pirelli, a Hankook, a Vredestein és a Nokian terméke 4 mm kopásszint alatt néhány szempont szerint már tényleg nem volt biztonságosan használható, tehát a gyártók nem véletlenül nem ajánlják terméküket 4 mm kopás alatt közlekedésben használni.
Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Nexen N Blue HD Plus nyári gumi

2018.05.11

A Nexen Tire gumigyártó, az évek során vezető prémium gyártóvá vált szintén koreai Hankook gyártó után áll versenyben a második helyért a Kumho-val a koreai piacon. Név szerint csak 2000 óta ismerhetjük a céget, de a valóságban már 1942 óta foglalkoznak gumiipari termékek előállításával.
2005-ben volt az első nagy előre lépése a Nexennek, amikor is díjat is kaptak a szilícium-dioxid alapú nano-kompozit gumiabroncsok kifejlesztése miatt. Innentől rohamosan nőtt a kereslet a gyártó gumiabroncsai iránt, hiszen éveken belül megháromszorozta eladott abroncsainak számát.
Jelenleg a cég már közelít a felsőkategória minőségéhez, tekintve például, hogy a Nexen N Blue HD Plus nyári gumi az Automobile Club Europa nyári gumi tesztjén 2016-ban első helyet érte el.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Yokohama Advan Fleva V701 nyári gumi

2018.05.10

Az Advan Fleva V701 nyári gumi a cég legújabb üdvöskéje a globális zászlóvivőnek tartott Advan márkanév alatt, melynek filozófiája a cég megfogalmazásában 'Pursuit of Driving Pleasure', avagy 'Törekvés a vezetés örömeire'.
Az Advan sorozat magában foglalja az Advan Sport V105-öt, amelyet a világ számos vezető autógyártója több nagy teljesítményű autójának első gyári szerelésű abroncsának választotta, az Advan Neova AD08R neves utcai sport gumiabroncsot, és az Advan dB prémium nyári gumiabroncsot.
A Fleva V701 nem feledkezik meg azokról az autóvezetőkről sem, akik ugyan nagyra tartják egy nyári gumi esetében a komfortot, viszont nem szeretnének lemondani a sportos, élménydús vezethetőségről sem. A Fleva most még több komfortot és kevesebb zajt kínál, mint minden eddigi Advan nyári abroncs.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A japán Toyo Proxes CF2 nyári gumija

2018.05.07

A Toyo Tire & Rubber Co. Ltd egy Oszakai székhelyű japán gumigyártó, mely az utóbbi időben egyre jobb minőséget képviselő abroncsival az európai piacon is felhívta magára a figyelmet.
A Proxes CF2-es nyári gumival a Toyo a közepes és a nagy teljesítményű autók számára akart egy kiváló alternatívát nyújtatni, olyan gumikeverékkel, amely a kora tavaszi és a késő őszi időjárási körülmények között is megbízható tapadást nyújt, és nemcsak száraz aszfalton, hanem az esős időben is megfelelően rövid fékutat szolgáltat.
A japán gyártó a mai trendeknek megfelelően még az általános vezetési kényelmet emelte magas szintre, csökkentette a gumiabroncs zajkibocsátását, és a nyári gumi üzemanyag fogyasztását is minimalizálta.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A Goodyear EfficientGrip Performance nyári gumi

2018.05.03

Jelenleg az eladásai alapján a világ harmadik legnagyobb gumiabroncsgyártója a Goodyear, 2017-ben két új nyári gumit dobott piacra az EfficientGrip sorozatban. Az EfficientGrip Compact-ot a kis és közepes autók igényeinek megfelelően fejlesztették ki, míg az EfficientGrip Performance-ot a közepes és nagyobb személyautók számára.
Az EfficientGrip Performance esetében a fejlesztések fő céljai a minél jobb nedves tapadás elérése, a féktávok további csökkentése száraz és nedves felületen egyaránt, valamint a gördülési ellenállás csökkentése volt, amivel a kisebb üzemanyag felhasználás mellett a futásteljesítmény is növelhető.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Dunlop Sport BluResponse nyári gumi

2018.05.01

A Dunlop gyártó a SP Sport Bluresponse nyári gumit a SP Sport Fastresponse utódjaként határozza meg, és a talán legfőbb pozitívumát, a rendkívül alacsony gördülési ellenállását említik először, aminek köszönhetően a Sport Bluresponse 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ el, mint egyébként neves elődje. Ez azt jelenti, hogy teljes élettartama alatt kb. 30 ezer forint üzemanyag takarítható meg vele.
Általában egy gumiabroncsnál, amikor az kevés üzemanyagot fogyaszt, akkor az egyéb tapadási teljesítményei viszonylag átlagosak lesznek csak. A Sport Bluresponse esetében ez nincs így, kiváló takarékossági tudásához meglepően jó tapadási teljesítmények társulnak, olyannyira, hogy az angol Auto Express idei nyári gumi tesztjén mindössze fél százalékkal maradt el az első helyezettől.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Az angol Auto Express nyári gumi tesztje a 205/55 R16 méretben

2018.04.30

Melyik a legbiztonságosabb, leginkább üzemanyag takarékos vagy a legcsendesebb nyári gumi az autójához? Az Auto Express angol autós szaklap minden év elején elkészíti az éppen esedékes nyári gumi tesztjét, 2018-ban egy közép méretet választottak ki a legnagyobb számban eladott gumiabroncsok közül.
A Michelin azért hiányzik, mert a teszt kezdetéig nem került forgalomba ebben a méretben az új dizájnjuk. Az angol szaklap összesen 100 abroncsot szállított a Bridgestone olaszországi tesztpályájára, ahol kilenc szempontnak megfelelőn kezdték el vizsgálni ezeket a nyári gumikat.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Kövessen minket Google+ -on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés