Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

máj. 05

Pirelli hivatalos állásfoglalás - Silverstone

TÖBB OK VEZETETT AZ ABRONCSOK MEGHIBÁSODÁSÁHOZ SILVERSTONE-BAN: A HÁTSÓ ABRONCSOK FORDÍTOTT SZERELÉSE, ALACSONY ABRONCSNYOMÁS, EXTRÉM KERÉKDŐLÉSSZÖG ÉS MAGAS RÁZÓKÖVEK

A 2013-as abroncsok nem veszélyeztetik a biztonságot a megfelelő módon használva.

A 2013-ban használt korszerű abroncsok fejlesztéséhez és kezeléséhez elengedhetetlen az abroncsműködés valós idejű adataihoz való hozzáférés. A szabályok módosítását kérte a Pirelli.

Megállapodás a FIA-val téli tesztről és a szezonbeli tesztről az abroncsfejlesztés érdekében. A kanadai szabadedzésen tesztelt Kevlar-öves hátsó abroncsokat használják majd Németországban.

A magyar nagydíjtól új abroncsok kerülnek bevezetésre, melyek a 2012-es szerkezetet ötvözik a 2013-as gumikeverékekkel. Ezek Silverstone-ban kerülnek tesztelésre a pilótákkal, a 2013-as autókon a fiatal pilóták tesztjén.    

Paul Hembery: “Ami Silverstone-ban történt, rendkívül felzaklatott bennünket. Ezeknél a korszerű abroncsoknál elengedhetetlen az olyan adatok ismerete, mint a hőmérséklet, nyomás és kerékdőlésszög. A szabályok módosítására várva olyan abroncsokat vezetünk be, melyek könnyebben kezelhetők.”

Milánó, 2013. július 2. – A Silverstone-ban használt abroncsok alapos elemzését követően a Pirelli megállapította, hogy a meghibásodás okai alapvetően a következő tényezők kombinációjában keresendők:

1) A hátsó abroncsok, melyeket rossz oldalra szereltek fel: más szóval, a meghibásodott autókon a jobb oldali abroncsot a bal oldali helyére szerelték és fordítva. Az idei abroncsoknak aszimmetrikus a szerkezete, vagyis nem úgy lettek tervezve, hogy felcserélhetőek legyenek. Az oldalfalakat úgy tervezték, hogy specifikus terhelést bírjanak el az abroncs belső és külső oldalán. Az abroncsok felcserélése tehát bizonyos körülmények között befolyásolja a működésüket. Különösen a külső részt tervezték arra, hogy megbirkózzon a nagy terheléssel, amely az olyan nehéz pályák kanyarjaiban lép fel, mint Silverstone, ahol gyors bal kanyarok és helyenként különösen durva rázókövek találhatók.

2) Az abroncsnyomás, ami túlságosan alacsony volt, de mindenesetre alacsonyabb a Pirelli által javasoltnál. Alacsonyabb nyomás mellett az abroncs nagyobb igénybevételnek van kitéve menet közben.

3) Az extrém kerékdőlésszög használata.

4) A rázókövek, melyek különösen durvák a gyors kanyarokban, például a négyes kanyarban Silverstone-ban, ahol a legtöbb meghibásodás történt. Ez a bal hátsó abroncsokat érintette. Az egyetlen probléma, ami Silverstone előtt felmerült, a leválás volt, ami teljesen mással van összefüggésben. A leválás megszüntetésére a Pirelli azt a megoldást javasolta, hogy a csapatok azokat az abroncsokat használják Silverstone-tól kezdve, melyeket Kanadában kipróbáltak. Amikor ezt a javaslatot elutasították, a Pirelli keresett egy másik megoldást laboratóriumi teszteléssel, egy másik kötési eljárást a futófelületnek a karkaszhoz erősítésére. Tehát a leválásnak semmi köze ahhoz, ami Nagy-Britanniában történt.

Az elemzés eredményei alapján a Pirelli szeretné hangsúlyozni:

1) Az abroncsok rossz oldalra történő felszerelését mindenki alábecsülte: mindenekelőtt a Pirelli azzal, hogy nem tiltotta meg.

2) Hasonlóképpen, az alacsony abroncsnyomás és az extrém kerékdőlésszög, amibe a Pirellinek nincs beleszólása, olyan döntés, amely veszélyes lehet bizonyos körülmények között. Ezért a Pirelli arra kérte a FIA-t, hogy tegye ezt precíz jövőbeni vizsgálat tárgyává. A Pirelli azt is kérte, hogy jelöljenek ki egy elkötelezett képviselőt ezen szabályok betartásának az ellenőrzésére.

3) A Pirelli szeretné hangsúlyozni azt is, hogy a 2013-as abroncsok semmilyen módon nem veszélyeztetik a pilóták biztonságát, ha megfelelően használják őket, és a FIA által előírt valamennyi biztonsági előírásnak megfelelnek.

A logikus következtetés az, hogy a 2013-as abroncsok teljesítményével és műszaki fejlettségével rendelkező abroncsoknál elengedhetetlen, hogy maga a Pirelli szabályozza és gondosan ellenőrizze őket. Az abroncsok optimális működésének biztosításához az olasz cégnek valós idejű adatokra van szüksége a csapatoktól olyan alapvető paraméterek tekintetében, mint a nyomás, hőmérséklet és kerékdőlésszög.

Az új szabályokra várva, melyek lehetővé teszik, hogy a Pirelli hozzájusson e korszerű abroncsok fejlesztéséhez és kezeléséhez szükséges adatokhoz, a következő intézkedéseket javasolja a következő nagydíjakra nézve a FIA-val, a FOM-mal, a csapatokkal és a pilótákkal egyetértésben:

1) A jelenlegi abroncs továbbfejlesztett változatának – melyet Kanadában teszteltek (és tökéletesen megbízhatónak bizonyult) – a használata a Német Nagydíjon ezen a hétvégén. Ez felel meg leginkább a Nürburgring technikai jellemzőinek. A július 7-i Német Nagydíjon használandó hátsó abroncsok Kevlar-konstrukcióval készültek a jelenlegi acélszerkezet helyett, valamint a 2012-es övszerkezettel, így biztosítják a maximális stabilitást és a megfelelő úttartást. Lévén, hogy ezek az abroncsok is aszimmetrikusak, szigorúan tilos lesz fordítva szerelni őket. Az első abroncsok viszont változatlanok maradnak.

2) A Magyar Nagydíjtól kezdve egy új abroncsszéria bevezetése. Az új abroncsok szimmetrikus szerkezetűek lesznek, és maximális biztonságot nyújtanak majd az adatokhoz való hozzáférés nélkül is – ami azonban elengedhetetlen a korszerűbb 2013-as abroncsok optimális működéséhez. A Magyar Nagydíjtól használatos abroncsok a 2012-es abroncsok jellemzőit ötvözik a 2013-as gumikeverékek teljesítményével. Lényeges, hogy az új abroncsoknak a 2012-es abroncsoknak megfelelő szerkezetük, konstrukciójuk és övszerkezetük lesz, ami maximális teljesítményt és biztonságot nyújtott. A gumikeverékek a 2013-asok lesznek, melyek gyorsabb köridőt és szélesebb működési skálát biztosítottak. Ez az új specifikáció, a FIA-val történt megállapodás szerint, a versenypályán kerül tesztelésre a csapatok közreműködésével a 2013-as autókon Silverstone-ban július 17 és 19 között a pilótákkal a fiatal pilóták tesztje alatt. Ezek a tesztek hozzájárulnak majd az új abroncsszéria végleges fejlesztéséhez, lehetőséget adva a csapatoknak az autók beállításának elvégzéséhez.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: “Ami Silverstone-ban történt, teljesen váratlan volt, ez az első alkalom, hogy ilyesmi megesett a Pirelli több mint százéves motorsport történetében. Ezek az események, melyek teljesen felzaklattak bennünket, megerősítik az általunk javasolt változások sürgős bevezetésének szükségességét – melyek bevezetésre is kerülnek Németországban a pénteki szabadedzésen. Köszönetet szeretnénk mondani a FIA-nak, a FOM-nak, a csapatoknak és a pilótáknak, hogy készek voltak gyorsan azonnali megoldást keresni a problémára. Különösen a – FIA-val egyeztetett – téli tesztek elfogadása, melyek alkalmasabbak az abroncsfejlesztésre, és a szezonbeli tesztek lehetősége fog hozzájárulni a fokozott biztonságot és teljesítményt nyújtó abroncsok kialakításához. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as abroncsok a megfelelő módon használva tökéletesen biztonságosak. A Silverstone-ban történtek után azonban teljes hozzáférést kértünk a valós idejű abroncsadatokhoz az abroncsok megfelelő használatának és fejlesztésének biztosítása érdekében, melyek az elvárásoknak megfelelően korszerűek és olyan nagy teljesítményűek, hogy átlagosan több mint két másodperccel csökkentek a köridők. A szabályok módosítására várva olyan abroncsokat vezetünk be, melyek könnyebben kezelhetők.”

info: www.pirelli.com

















Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Ezek a prémium téli gumik 2024-ben azok amikkel csak jól járhatsz!

2024.10.21

Ahogy az időjárás egyre hűvösebbre fordul, sok autós számára elengedhetetlen a téli gumik cseréje. A prémium kategóriás téli gumik nemcsak a jármű biztonságát, de a vezetési élményt is javítják a hideg időjárási körülmények között.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Top 8 középkategóriás téli gumi 2024-ben

2024.10.17

Az idei téli szezonra érdemes már időben felkészülni, hiszen a megfelelő gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési élményre és a biztonságra. A középkategóriás téli gumik általában jó ár-érték arányt kínálnak, miközben elérhető áron biztosítanak megfelelő tapadást és teljesítményt hideg időjárási körülmények között.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Tudni szeretnéd az ADAC mely méretekben tesztelte a 2024-es téli gumikat?

2024.10.14

Az ADAC 2024-es téli gumi tesztjén több különböző méretet vizsgáltak annak érdekében, hogy minden járműkategória megtalálja a számára ideális abroncsot. A tesztelés során az alábbi méretek voltak a középpontban:

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

2024 téli gumi újdonságai: A legmodernebb abroncsok bemutatása

2024.10.10

A téli autózás kihívásai minden évben újabb fejlesztéseket kívánnak az autógumi gyártóktól. A 2024-es téli szezonra megjelent abroncsok számos innovációval érkeznek, amelyek még nagyobb biztonságot, kényelmet és tartósságot kínálnak.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

2024 ADAC téli gumi teszt: Amit az autósoknak tudniuk kell

2024.10.07

Az autósok számára a téli gumi választása kiemelkedően fontos döntés, amely a biztonság és a vezetési élmény alapja a hideg hónapokban. A 2024-es ADAC téli gumi teszt ismét bebizonyította, hogy nem minden abroncs teljesít egyformán a zord időjárási körülmények között.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A téli gumival csak a gyávák közlekednek télen és további felelőtlen kijelentések

2024.10.05

A téli gumik használata évről évre felmerül, amikor beköszönt a hideg időjárás és a hó megjelenik az utakon. Sokan még mindig hajlamosak lebecsülni a téli gumik jelentőségét, és felelőtlen kijelentéseket tesznek, melyek nemcsak félrevezetőek, hanem akár veszélyesek is lehetnek.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés