Részletes gumi és felni kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

máj. 06

Az ittas autóvezetés veszélyei

A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében nem véletlenül nem lehet ittas állapotban, vagy más bódító szer hatása alatt a volán mögé ülni, hiszen az annyira befolyásolja az autóvezetés minőségét, hogy az negatív hatást gyakorol a közlekedés biztonságára. Sokan azonban igencsak félreértik ezt a kritériumot, ezáltal úgy vélik, hogy csak és kizárólag alkoholfogyasztás után nem szabad autóba ülni. Noha rengetegen még mindig ezt sem tartják szem előtt, ám sokkal nagyobb baj, hogy a többség rosszul értelmezi ezt a jogszabályt.

Az ittas állapot ugyanis nem csak azt jelenti, amikor az ember véréből konkrétan kimutatható az alkohol, hanem azt is, amikor az alkohol már nem kimutatható módon, de még mindig hatással van például reflexeire és éberségére. Éppen ezért ha tudjuk, hogy másnap nagy valószínűséggel autót kell vezetnünk, vagy hosszú útra indulunk, akkor soha ne fogyasszunk túl sok alkoholt, az ugyanis nagyon rossz hatással lesz képességeinkre. Sok sofőr elköveti azt a hibát, hogy egy átszórakozott éjszaka után, mindössze néhány óra alvás után úgy ül autóba, hogy nincsenek tudatában annak, hogy ezzel bizony komoly bűncselekményt követnek el, illetve tettükért komoly pénzbírságot is kaphatnak. Az alkoholnak ugyanis időre van szüksége ahhoz, hogy teljesen távozzon a szervezetünkből, így egy pohár sör és egy feles akár nyolc óra múlva is kimutatható lesz a vérünkből, és még 24 óra múlva is befolyással bírhat autóvezetési képességeinkre, illetve tulajdonságainkra. Kevesen tudják, de egyetlen üveg sör alkoholtartalma is csak három óra elteltével ürül ki teljesen a szervezetünkből, de még legalább 7-8 óráig kisebb-nagyobb mértékben hatással van reflexeinkre.  
Sokan ennek tudatának hiányában ülnek autóba úgy, hogy bár talán józannak érzik magukat, de mivel korábban fogyasztottak alkoholt, ezáltal közvetetten mégis veszélyeztetik nem csak maguk, hanem mások biztonságát is. Mielőtt tehát alkoholt fogyasztunk, mindig tegyük fel magunknak a kötelező kérdéseket! Akarunk-e másnap autót vezetni? Mennyi idő múlva kell autóba ülnünk? Biztosan kiürül szervezetünkből addig az alkohol? Megihatom-e úgy azt a pohár alkoholtartalmú italt, hogy az a későbbiekben ne befolyásolja még tompaság és a reflexek lassulásának szintjén sem vezetési képességeinket?  Az alkoholos befolyásoltság hatására a balesetek kockázati tényezője megemelkedik. A legtöbb ittas baleset egyébiránt éjszaka és rossz látási viszonyok között történik, hiszen az alkoholos állapotból kifolyólag a sofőrök képességei és reflexei ilyenkor már annyira megromlanak, hogy a kedvezőtlen hatások miatt a baleset valószínűsége közel 90 százalékos biztosságra vehető. A nagy kérdés csak az, hogy ezzel az adott vezető mindössze saját, vagy mások biztonságát is veszélybe sodorja majd? Egy ittas sofőr nem lesz képes kontroll alatt tartani saját cselekvéseit, a térlátása is teljesen beszűkül, de előfordulhat kettős látása is, sőt mi több, reakcióideje többszörösére növekedhet. Bizonyos esetekben már egyetlen pohár sör is elég ahhoz, hogy reakcióidőnk mérhető mértékben megemelkedjen! Az alkohol ezen felül mindig egyfajta hamis biztonságérzetet nyújt a sofőr számára, aki alábecsüli a veszélyt, magabiztosabbá, meggondolatlanabbá válik, és nem csak alábecsüli a veszélyt, hanem megszegi a közlekedési szabályokat, és könnyebben belemegy olyan helyzetekbe, amelyek megnövelik a baleset kockázatát. Az ittas sofőrök például rendre átlépik a sebességhatárokat, elmulasztják a biztonsági öv használatát, felelőtlen előzésbe kezdenek és nem tartják be a megfelelő követési távolságot sem.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Nexen N Blue HD Plus nyári gumi

2018.05.11

A Nexen Tire gumigyártó, az évek során vezető prémium gyártóvá vált szintén koreai Hankook gyártó után áll versenyben a második helyért a Kumho-val a koreai piacon. Név szerint csak 2000 óta ismerhetjük a céget, de a valóságban már 1942 óta foglalkoznak gumiipari termékek előállításával.
2005-ben volt az első nagy előre lépése a Nexennek, amikor is díjat is kaptak a szilícium-dioxid alapú nano-kompozit gumiabroncsok kifejlesztése miatt. Innentől rohamosan nőtt a kereslet a gyártó gumiabroncsai iránt, hiszen éveken belül megháromszorozta eladott abroncsainak számát.
Jelenleg a cég már közelít a felsőkategória minőségéhez, tekintve például, hogy a Nexen N Blue HD Plus nyári gumi az Automobile Club Europa nyári gumi tesztjén 2016-ban első helyet érte el.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Yokohama Advan Fleva V701 nyári gumi

2018.05.10

Az Advan Fleva V701 nyári gumi a cég legújabb üdvöskéje a globális zászlóvivőnek tartott Advan márkanév alatt, melynek filozófiája a cég megfogalmazásában 'Pursuit of Driving Pleasure', avagy 'Törekvés a vezetés örömeire'.
Az Advan sorozat magában foglalja az Advan Sport V105-öt, amelyet a világ számos vezető autógyártója több nagy teljesítményű autójának első gyári szerelésű abroncsának választotta, az Advan Neova AD08R neves utcai sport gumiabroncsot, és az Advan dB prémium nyári gumiabroncsot.
A Fleva V701 nem feledkezik meg azokról az autóvezetőkről sem, akik ugyan nagyra tartják egy nyári gumi esetében a komfortot, viszont nem szeretnének lemondani a sportos, élménydús vezethetőségről sem. A Fleva most még több komfortot és kevesebb zajt kínál, mint minden eddigi Advan nyári abroncs.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A japán Toyo Proxes CF2 nyári gumija

2018.05.07

A Toyo Tire & Rubber Co. Ltd egy Oszakai székhelyű japán gumigyártó, mely az utóbbi időben egyre jobb minőséget képviselő abroncsival az európai piacon is felhívta magára a figyelmet.
A Proxes CF2-es nyári gumival a Toyo a közepes és a nagy teljesítményű autók számára akart egy kiváló alternatívát nyújtatni, olyan gumikeverékkel, amely a kora tavaszi és a késő őszi időjárási körülmények között is megbízható tapadást nyújt, és nemcsak száraz aszfalton, hanem az esős időben is megfelelően rövid fékutat szolgáltat.
A japán gyártó a mai trendeknek megfelelően még az általános vezetési kényelmet emelte magas szintre, csökkentette a gumiabroncs zajkibocsátását, és a nyári gumi üzemanyag fogyasztását is minimalizálta.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A Goodyear EfficientGrip Performance nyári gumi

2018.05.03

Jelenleg az eladásai alapján a világ harmadik legnagyobb gumiabroncsgyártója a Goodyear, 2017-ben két új nyári gumit dobott piacra az EfficientGrip sorozatban. Az EfficientGrip Compact-ot a kis és közepes autók igényeinek megfelelően fejlesztették ki, míg az EfficientGrip Performance-ot a közepes és nagyobb személyautók számára.
Az EfficientGrip Performance esetében a fejlesztések fő céljai a minél jobb nedves tapadás elérése, a féktávok további csökkentése száraz és nedves felületen egyaránt, valamint a gördülési ellenállás csökkentése volt, amivel a kisebb üzemanyag felhasználás mellett a futásteljesítmény is növelhető.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Dunlop Sport BluResponse nyári gumi

2018.05.01

A Dunlop gyártó a SP Sport Bluresponse nyári gumit a SP Sport Fastresponse utódjaként határozza meg, és a talán legfőbb pozitívumát, a rendkívül alacsony gördülési ellenállását említik először, aminek köszönhetően a Sport Bluresponse 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ el, mint egyébként neves elődje. Ez azt jelenti, hogy teljes élettartama alatt kb. 30 ezer forint üzemanyag takarítható meg vele.
Általában egy gumiabroncsnál, amikor az kevés üzemanyagot fogyaszt, akkor az egyéb tapadási teljesítményei viszonylag átlagosak lesznek csak. A Sport Bluresponse esetében ez nincs így, kiváló takarékossági tudásához meglepően jó tapadási teljesítmények társulnak, olyannyira, hogy az angol Auto Express idei nyári gumi tesztjén mindössze fél százalékkal maradt el az első helyezettől.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Az angol Auto Express nyári gumi tesztje a 205/55 R16 méretben

2018.04.30

Melyik a legbiztonságosabb, leginkább üzemanyag takarékos vagy a legcsendesebb nyári gumi az autójához? Az Auto Express angol autós szaklap minden év elején elkészíti az éppen esedékes nyári gumi tesztjét, 2018-ban egy közép méretet választottak ki a legnagyobb számban eladott gumiabroncsok közül.
A Michelin azért hiányzik, mert a teszt kezdetéig nem került forgalomba ebben a méretben az új dizájnjuk. Az angol szaklap összesen 100 abroncsot szállított a Bridgestone olaszországi tesztpályájára, ahol kilenc szempontnak megfelelőn kezdték el vizsgálni ezeket a nyári gumikat.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Kövessen minket Google+ -on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Viszonteladói belépés