Részletes gumi és felni kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

Keresés méret szerint

máj. 06

Az ittas autóvezetés veszélyei

A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében nem véletlenül nem lehet ittas állapotban, vagy más bódító szer hatása alatt a volán mögé ülni, hiszen az annyira befolyásolja az autóvezetés minőségét, hogy az negatív hatást gyakorol a közlekedés biztonságára. Sokan azonban igencsak félreértik ezt a kritériumot, ezáltal úgy vélik, hogy csak és kizárólag alkoholfogyasztás után nem szabad autóba ülni. Noha rengetegen még mindig ezt sem tartják szem előtt, ám sokkal nagyobb baj, hogy a többség rosszul értelmezi ezt a jogszabályt.

Az ittas állapot ugyanis nem csak azt jelenti, amikor az ember véréből konkrétan kimutatható az alkohol, hanem azt is, amikor az alkohol már nem kimutatható módon, de még mindig hatással van például reflexeire és éberségére. Éppen ezért ha tudjuk, hogy másnap nagy valószínűséggel autót kell vezetnünk, vagy hosszú útra indulunk, akkor soha ne fogyasszunk túl sok alkoholt, az ugyanis nagyon rossz hatással lesz képességeinkre. Sok sofőr elköveti azt a hibát, hogy egy átszórakozott éjszaka után, mindössze néhány óra alvás után úgy ül autóba, hogy nincsenek tudatában annak, hogy ezzel bizony komoly bűncselekményt követnek el, illetve tettükért komoly pénzbírságot is kaphatnak. Az alkoholnak ugyanis időre van szüksége ahhoz, hogy teljesen távozzon a szervezetünkből, így egy pohár sör és egy feles akár nyolc óra múlva is kimutatható lesz a vérünkből, és még 24 óra múlva is befolyással bírhat autóvezetési képességeinkre, illetve tulajdonságainkra. Kevesen tudják, de egyetlen üveg sör alkoholtartalma is csak három óra elteltével ürül ki teljesen a szervezetünkből, de még legalább 7-8 óráig kisebb-nagyobb mértékben hatással van reflexeinkre.  
Sokan ennek tudatának hiányában ülnek autóba úgy, hogy bár talán józannak érzik magukat, de mivel korábban fogyasztottak alkoholt, ezáltal közvetetten mégis veszélyeztetik nem csak maguk, hanem mások biztonságát is. Mielőtt tehát alkoholt fogyasztunk, mindig tegyük fel magunknak a kötelező kérdéseket! Akarunk-e másnap autót vezetni? Mennyi idő múlva kell autóba ülnünk? Biztosan kiürül szervezetünkből addig az alkohol? Megihatom-e úgy azt a pohár alkoholtartalmú italt, hogy az a későbbiekben ne befolyásolja még tompaság és a reflexek lassulásának szintjén sem vezetési képességeinket?  Az alkoholos befolyásoltság hatására a balesetek kockázati tényezője megemelkedik. A legtöbb ittas baleset egyébiránt éjszaka és rossz látási viszonyok között történik, hiszen az alkoholos állapotból kifolyólag a sofőrök képességei és reflexei ilyenkor már annyira megromlanak, hogy a kedvezőtlen hatások miatt a baleset valószínűsége közel 90 százalékos biztosságra vehető. A nagy kérdés csak az, hogy ezzel az adott vezető mindössze saját, vagy mások biztonságát is veszélybe sodorja majd? Egy ittas sofőr nem lesz képes kontroll alatt tartani saját cselekvéseit, a térlátása is teljesen beszűkül, de előfordulhat kettős látása is, sőt mi több, reakcióideje többszörösére növekedhet. Bizonyos esetekben már egyetlen pohár sör is elég ahhoz, hogy reakcióidőnk mérhető mértékben megemelkedjen! Az alkohol ezen felül mindig egyfajta hamis biztonságérzetet nyújt a sofőr számára, aki alábecsüli a veszélyt, magabiztosabbá, meggondolatlanabbá válik, és nem csak alábecsüli a veszélyt, hanem megszegi a közlekedési szabályokat, és könnyebben belemegy olyan helyzetekbe, amelyek megnövelik a baleset kockázatát. Az ittas sofőrök például rendre átlépik a sebességhatárokat, elmulasztják a biztonsági öv használatát, felelőtlen előzésbe kezdenek és nem tartják be a megfelelő követési távolságot sem.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Goodyear nyári gumi lett a nyerő a német GTÜ tesztjén

2016.05.09

Az ADAC, avagy a német autóklub tesztje után befutottak a szintén német GTÜ legújabb teszteredményei is, amelyekből kiderült, hogy az idei szezon legnagyobb csatáit – a későbbi teszteken is – a Goodyear és a Continental vívják majd meg egymással, hiszen míg az ADAC korábban a Continentalt hozta ki győztesnek, addig a GTÜ egy hajszállal ugyan, de a Goodyeart érezte jobbnak. A csapat mindezt 12 aktuális garnitúra összehasonlítása után jelentette ki.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Íme a Nokian SUV nyári gumi újdonságai

2016.05.08

A finn Nokian az utóbbi években egyre jelentősebb teljesítményt produkál a nyári gumik tekintetében is, így nemrégiben bemutatták legújabb nyári SUV mintázataikat, a Nokian zLine-t és a Nokian Line SUV-t is. Mindkét új abroncs esetében a gyártó rengeteg új fejlesztésről és újdonságról, valamint újításokról számolt be, amelyekkel a biztonságot és a tartósságot szerették volna megnövelni. Kiemelték a mindkét terméknél jellemző Nokian Aramid oldalfal-technológiát, ami korábban a Hakkapeliitta 8 abroncson mutatkozott be először. Lényege, hogy az aramid szállal átszőtt oldalfal lényegesen merevebb, ezáltal könnyebben ellenáll a vágásoknak, illetve a különféle külső hatásoknak is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mi az igazság a gumiabroncsok öregedésével kapcsolatban?

2016.05.07

Minden közúti forgalomban használatos jármű gumiabroncsokon gördülve szállítja utasait és egyéb terheit, így ezek a termékek annyira a mindennapjaink részévé váltak, hogy sokan nem is gondolnak bele, hogy a gumiabroncsok milyen összetett tervezési és gyártási folyamat eredményeiként jönnek létre, és abba sem, hogy ezeknek a termékeknek is van egy adott élettartamuk, ami után nem ajánlatos használni őket.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mit csináljunk ha kátyúba mentünk?

2016.05.05

Kellemetlen hozadéka a hazai utaknak a téli időszakban többszörösére szaporodó kátyúk, amik kárt tehetnek a gumiabroncsokban, de rosszabb esetben akár a felfüggesztéseket is tönkre tehetik. De mit tehet az az autós, akinek kátyúkára keletkezik önhibáján kívül, milyen dolgokra figyeljen oda laposan, hogy a kárárt sikeresen behajthassa az adott útszakasz kezelőjén?

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mikor vegyük elő a nyári gumit

2016.05.05

A legtöbb autós a téli gumi felszerelésével megvárja az első hó leesését, míg tavasszal meg csak akkor szerelik fel a nyári gumikat, amikor már nem ritkán 15 – 20 fokos melegek vannak. Mindkét megoldás túl későn történik a gyártók és gumis szakemberek javaslatait figyelembe véve. Van tehát egy pontosan követhető ajánlás a nyári gumik felszerelésnek időpontjára vonatkozóan, ahogy arra is, hogy a téli gumikat mikor szükséges felszerelni.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Használt nyári gumival meddig autózzunk?

2016.05.05

Az autósok többsége úgy van vele, hogy a nyári gumikat addig használja, amíg azok el nem kopnak, remélhetőleg senki nem megy a törvényileg előírt 1,6 milliméteres minimum követelmény alá. De vajon mit mondanak arra a kérdésre a szakemberek, hogy meddig lehet használni egy adott nyári gumiabroncs szettet, vannak e még más szempontok is a használat időtartamát illetően?