A Michelin prémium abroncsmárkát talán még azok is ismerik, akiknek nincs is autójuk. A márka okkal tartozik a vezető prémium márkák közé, hiszen mindig is a lehető legmagasabb minőséget képviselték az abroncsgyártásban. A francia márka már több mint 120 éve létezik, mára több mint 170 országban van jelen. A gyártás 18 országban összesen 69 üzemben folyik, köztük Magyarországon is. A márka kínálatában személyautóra, motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra, munkagépekre, mezőgazdasági és ipari járművekre is találunk prémium minőségű abroncsok.
A magas minőséget mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy számos autógyár választja első szerelésként a Michelin abroncsit, köztük a BMW, a Honda, a Porsche, a Dodge, a Chevrolet, a Mercedes vagy az Audi. A márka abroncsai remek választást jelentenek mindazoknak, akik nem akarnak kompromisszumot kötni, csak a lehető legjobbat fogadják el. De honnan indult a Michelin, és hogyan jutott el oda, ahol most tart? Hogyan és miben látja a jövőt a cég? A következőkben ezekre a kérdésekre keressük a választ, és persze a Michelin legnépszerűbb abroncsait és újdonságait is bemutatjuk.
Egy kis történelem, avagy hogyan került a márka az abroncsgyártás élvonalába?
De kezdjük az elején! A Michelin története 1889-ben indult, amikor két testvér, André és Edouard Michelin megalapította a céget. Kezdetben azonban kerékpárokra terveztek abroncsokat. Az első levehető gumiabroncsot kerékpárokra 1891-ben fejlesztették ki, és kerékpárversenyeken is sikeresnek bizonyultak a Michelin abroncsai. A márka figurája, a Michelin baba 1898-ban született meg, a nagy kupacban álló abroncsok adták hozzá az ötletet. A cég nemcsak abroncsokkal foglalkozott, hanem különböző felhasználói kézikönyveket, utazási segédleteket és térképeket is kiadott.
Az első világháborúban kénytelenek voltak profilt váltani, és az abroncsok helyett a repülőgépgyártásban voltak érdekeltek. Az első pályagumik, melyek a vasúti közlekedésre voltak alkalmasak szintén a Michelin nevéhez fűződnek. A radiál gumik szabadalmát 1946-ban nyújtották be, és mindössze pár éven belül már a teherautó gumik gyártására is ezt a megoldást használták. Az első Michelin tesztközpont 1965-ben nyílt meg Franciaországban, 1977-ben pedig az Államokban és Spanyolországban is nyitottak egyet. Egy évvel később már mezőgazdasági gépekre is gyártani kezdtek abroncsokat, három év múlva pedig megszülettek a Michelin első repülőgép abroncsai is. Az első motorkerékpárokra tervezett radiál abroncsot 1987-be mutatták be.
Természetesen a Michelin a versenysportokban is érdekelt, kiváló minőségű versenyabroncsai állandó résztvevői voltak a Forma 1-nek, de számos autó és motorgyorsulási versenynek is.
A Michelin legnépszerűbb abroncsai, avagy milyen abroncsokat találunk a márka kínálatában
Jól látszik, hogy a márka mindig is éleny járt az innovációk terén, és ez napjainkban sincs másként. A termékpaletta rendkívül széle, így mindenki megtalálhatja a számára legjobban megfelelő abroncsot. A márka téli, nyári és négyévszakos abroncsokat is kínál, legyen szó személyautókról, nagyteljesítményű sportautókról, SUV-okról, terepjárókról és kisteher járművekről.
A legnépszerűbb téli abroncsok között olyan mintázatokat találunk, mint a Michelin Pilot Alpin 5 és a Michelin Alpin 6, melyek elsősorban személyautókra kínálnak megoldást a zord, kemény teleken, a Michelin Agilis Alpin pedig a kisteher tulajdonosok körében népszerű.
A nyári abroncskínálat is széles, személyautókra a Michelin Pilot Sport 4, a Michelin Primacy 4+, és a Michelin E Primacy gyakori választás, míg kisteher járművek estében a Michelin AGILIS + és a Michelin Agilis 3.
Természetesen a kínálatban all season abroncsokat is találunk, olyanokat, mint a Michelin CrossClimate 2, a Michelin CrossClimate +, a Michelin Agilis CrossClimate vagy a Michelin CrossClimate 2 SUV.
Jól látszik, hogy a Michelin arra törekszik, hogy minden autós számára találjon megoldást, legyen szó sportautóról, elektromos vagy hibrid meghajtású autóról, kisbuszról vagy lakókocsiról.
Környezettudatos szemlélet
Az elmúlt években a fenntarthatóság az abroncsgyártásban is nagy szerepet kapott, a Michelin pedig több szempontból is igyekszik ennek a trendnek megfelelni. 2021-ben kezdték építeni Chilében az első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését, melyet a tervek szerint az idei évben átadásra is kerül. A cél, hogy a gumiabroncsok minden összetevőjét visszanyerjék, hogy a lehető legkisebb megterhelést jelentsen az abroncsgyártás a környezetre. Amellett a Michelin az elektromos autókra optimalizált gumik gyártásában is nagy részt vállal.
Az elmúlt években több környezetbarát abroncsot is piacra dobtak, melyek úgy került megtervezésre, hogy keverékükben fenntartható alapanyagokat is fel tudjanak használni, de közben az abroncs tapadása és élettartama is a lehető legjobb lehessen. Az új Michelin E-primacy nyári gumit, melyet kifejezetten elektromos autókra terveztek már az ECO-tudatos tartósság jegyében jött létre.