A Hankook abroncsmárka pár éve még középkategóriás márkának számított, ám az elmúlt években olyan magas minőséget képviseltek az abroncsaikkal, hogy mára már a prémium kategóriába sorolják őket. A Koreából származó cég termékpalettája széles, személyabroncs, 4x4/SUV, haszongépjármű, tehergépkocsi és busz gumiabroncsokat is gyártanak. Mindig is arról voltak ismertek, hogy abroncsaik kivételesen jó ár-érték arányt képviselnek, és ez manapság sincs másként. A kedvező árak mellé az autósok magas minőséget is kaptak, amit számos nemzetközi teszteredmény is bizonyít.
És persze az is, hogy számos autógyártó választja a Hankook abroncsait első szerelésként, olyan márkák, mint az Audi, BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Porsche, Renault, Skoda, Tesla vagy a Volkswagen. Az Hankook mindig is az autótulajdonosok igényeit figyelembe véve fejlesztette az abroncsait, és mivel manapság a fenntarthatóság nagy hangsúlyt kapott, így ezen a téren is innovatív megoldásokkal állt elő. De mit is érdemes tudni a Hankook márkáról, milyen újdonságokkal rukkolt elő mostanában, és mit is tesz a fenntarthatóság jegyében? A következőkben ezekre a kérdéseket járjuk körbe.
Amit a márka megalakulásáról tudni érdemes
De kezdjük az elején, vagyis azzal, honnan is indult a Hankook, és hogyan is jutott el az abroncsgyártás élvonalába. A Hankook története 1941-ben indult Chuson Tire Company néven. A cég a koreai háború után vezető szerepet vállalt a közlekedés fejlesztésében, ugyanis elsőként fejlesztették ki Koreában a téli, tömlő nélküli és radiál gumiabroncsokat. Mivel a Hankook már akkor is minőséget képviselt, a környező ázsiai országokba kezdett exportálni abroncsokat, és meglehetősen nagy népszerűségre tett szert. Az 1980-as években szállítani kezdtek az Egyesült Államokba és Európába is. A terjeszkedésnek köszönhetően a Hankook a Daejeon gyár kapacitását megnövelte, így a világ egyik legnagyobb abroncsgyártó üzemévé vált.
1991-ben szerződést kötöttek a Volkswagennel, aminek értelmében az autógyártó első szerelésként a Hankook abroncsokat használja. A következő években tengerentúli kutatóközpontokat is létrehoztak, 1992-ben az Amerikai Egyesült Államokban, 1997-ben Németországban és 1998-ban Kínában. Ez is hozzájárult, hogy a Hankook továbbra is magas minőséget képviselhessen az abroncspiacon. Európában 2001-ben hozott létre egy elosztó központot, 2006-ben pedig Magyarországon épített abroncsgyártó üzemet. Az első tengerentúli gyártóüzem 2017-ben épült meg Tennessee-ben, amelynek fő célja a tengerentúli igények kiszolgálása.
Természetesen a Hankook a versenysportokban is képviselteti magát, 2011. óta a Deutsche Tourenwagen Masters (DTM - Német Túrauató Bajnokság) hivatalos beszállítója.
Újdonságok és népszerű abroncsok a Hankook kínálatából
Ahogyan azt már a bevezetőben is említettük, a Hankook többféle járműtípusra is gyárt abroncsot, személyautókra éppúgy, mint SUV/4x4 járművekre vagy kisteherautókra, téli, nyári és négyévszakos abroncsokat egyaránt találunk a kínálatukban. A téli személyautó abroncsok között a legnépszerűbb mintázatok a Hankook Winter I*Cept evo3 W330 vagy Hankook Winter I*Cept RS3 W462
Hankook Winter I*Cept RS3 W462, a nyári gumik kínálatából a Hankook Ventus Prime4 K135
és a Hankook Ventus S1 evo3 K127, az all season kínálatból pedig a Hankook Kinergy 4S 2 (H750).
2022-ben a Hankook több újdonsággal is előrukkolt. Egyrészt új nyári személyautó abroncsot dobtak piacra a Hankook Kinergy Eco 2 (K435) formájában. Ez az abroncs úgy került kialakításra, hogy az üzemanyag takarékosság és a komfort rendkívül nagy hangsúlyt kapott, de természetesen a vizes úton való tapadási és fékezési tulajdonságokat is sikerül optimalizálni. Az abroncs csendes futást, alacsony gördülési ellenállást, magas fokú tapadás tesz lehetővé nedves és száraz útfelületeken egyaránt.
A Hankook másik újdonsága a teherautó tulajdonosoknak kedvezett, ugyanis 2022. decemberében újgenerációs teherautó abroncsot dobott piacra, a Hankook SmartControl AW02-t, mellyel a fuvarozók igényei szerint terveztek.
És persze a 2022-es év a fenntarthatóság szempontjából is nagy lépés volt a Hankook számára.
Hankook abroncsok a fenntarthatóság jegyében
Az elmúlt években a fenntarthatóság és a környezettudatosság az abroncsgyártásban is nagy hangsúlyt kapott, a Hankook pedig követve a trendeket új elektromos autókra optimalizált abroncsok fejlesztésébe kezdett. 2022-ben piacra is dobták a kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett abroncs-családot, az iON-t.
Au iON abroncs-családban téli, nyári és négyévszakos abroncsokat is találunk, hiszen a Hankook fő célja, hogy a lehető legszélesebb körben kínáljon megoldást az elektromos autók tulajdonosainak is. A fejlesztők az iON család abroncsainál arra törekedtek, hogy a gördülési ellenállást és a külső zajt tovább csökkentség, miközben az abroncs teherbírását növelték. A Hankook bár a négyévszakos iON abroncsok először az amerikai piacon debütáltak, a téli és nyári iON gumik már 2022-ben megvásárolhatóvá váltak Európában, így hazánkban is