Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

ADAC_2021_téligumi_teszt_autotire
okt. 04

2021 ADAC Téligumi teszt

Az ADAC, azaz a Német Autóklub idén is tesztelte a különböző gyártók különböző kategóriájú téli abroncsait.
Az Autotire megmutatja, mi lett a végeredmény.




2021 ADAC Téligumi teszt



Mivel az idő már egy ideje hűvösebbé és nedvesebbé vált, mondhatjuk, hogy hivatalosan is megérkezett az ősz. Ez azt jelenti, hogy habár a hőmérséklet még nem csökkent tartósan 7 Celsius-fok alá, lassan elérkezetté válik a nyári gumiabroncsok cseréje.

Szerencsére idén sem kell aggódnunk amiatt, hogy a választás során magunkra maradnánk, hiszen több megbízható teszt is segít a tökéletes téligumik kiválasztásában. Többek közt a Német Autóklub, az ADAC éves szinten ismétlődő, szezonális tesztje, melynek során a szakértők két népszerű gumiméretben is megvizsgálják a különböző gyártók különböző kategóriájú téli gumiabroncsait.


Az Autotire most megmutatja azt, milyen eredmények születtek az ADAC téligumi tesztjén, és melyek azok az abroncsok, amikre érdemes odafigyelni mind a prémium, mind pedig a közép és budget, vagyis alacsony ár kategóriájú gumik közt!


195/65 R15 téli gumik: Kiegyensúlyozott győztesek, erős középmezőny


A javarészt kompakt járművek esetében ideális R15 gumik közül az ADAC szakemberei idén 16 abroncsot vizsgáltak. Ezek közül négy modellnek sikerült „jó”, tizenegynek „kielégítő”, míg egynek „elégséges” teljesítményt produkálnia.


A Dunlop, a Michelin és a Goodyear modelljei minden fő kritérium tekintetében brillíroztak, és az ADAC szakemberei kifejezetten ajánlják őket a sofőröknek.  A Dunlop Winter Response 2, a Goodyear UltraGrip 9+, és a Michelin Alpin 6 abszolút éllovasoknak tekinthetők, és a negyedik helyen végzett Vredestein Wintrac gumikkal együtt rendkívül kiegyensúlyozott abroncsoknak tekinthetők.


A Dunlop száraz úton nyújtott kiemelkedő teljesítményt, míg az Goodyear nedves, jeges utakon is remekül produkált, a Michelin abroncsának pedig a kopás tekintetében sikerült figyelemreméltó pontszámokat elérnie.

De természetesen nemcsak a prémium kategória az, amire érdemes figyelni. A „kielégítő” besorolásba eső abroncsok használata is biztonságos, és a legtöbb ponton ezek az abroncsok sem mutatnak túlzottan nagy különbséget a listavezető gumikhoz képest. A BFGoodrich és a Continental például a nedves úton kiváló teljesítményt kínál és a kopási teszten is kiemelkedően teljesített, száraz utakon azonban némileg gyengébben muzsikáltak.


Hasonlóan a Laufenn-hez, mely havas úton remekül teljesít, azonban szárazon némileg nehezebben kezelhető és kopás tekintetében is a „nagyok” háta mögött marad.


Alapvetően azonban a középkategóriás gumik minden körülmények közt megbízhatók, és üzemanyag-fogyasztás terén is pozitívan vizsgáztak. Ez azt jelenti, hogy a középmezőnybe eső, „kielégítő” besorolásba kerülő gumik autónk típusától, illetve egyéni vezetési stílusunktól függően tökéletes választást jelenthetnek az őszi-téli szezonra.


225/50 R17 gumiabroncsok: erős dobogósok, sokoldalú középkategória

A 225/50 R17 méretbe tartozó gumiabroncsok közt, melyek olyan középkategóriás járművek esetében elterjedtek, mint az Audi A4 vagy a BMW 3-as sorozat, az ADAC idén 18 téli gumit vizsgált. A Dunlop, a Michelin és a Goodyear ebben az esetben is listavezetőként végzett, míg a középmezőny meglehetősen széles.


Az ebbe tartozó abroncsok legtöbbje jól teljesít és csupán egyéni gyengeségeket mutat némelyik kritérium terén. Két olyan gumi is akadt azonban, ami teljesen tökéletlenül viselkedett.


A győztes három abroncs, ahogyan a fentebbi kategória esetében, úgy itt is különösen ajánlott, a széles középmezőny tizenhárom gumival pedig továbbra is jól teljesít. Vásárlás előtt azonban érdemes megnézni, melyik illik leginkább vezetési stílusunkhoz, hiszen szinte mindegyik abroncs más-más kritériumok terén brillírozik, vagy épp mutat minimális gyengeségeket

Míg a Kleber Krisalp HP alig marad el a kategória győzteseitől, addig a Continental WinterContact TS 860 például száraz utakon teljesít kevésbé jól, ellenben ez a minimális gyengeség nem ront az össz értékelésén. A Bridgestone Blizzak LM005 hóban teljesít kielégítően. A Firestone Winterhawk 4 száraz útfelületen csúszós, azonban minden más kritériumban jól teljesített.


A Nokian Snowproof P épp ellenkezőleg: nedves, havas utakon kevésbé jó eredményt produkált, azonban száraz úton kiemelkedően jól teljesített. Az ESA-TECAR Supergrip Pro száraz és nedves körülmények is alulteljesített, azonban fogyasztás terén a középmezőnyben sikerült a legjobb eredményt elérnie.


A Pirelli Winter Sottozero 3 esetében a száraz és nedves, valamint a jeges utakon való vezetési jellemzők lettek csak „kielégítőek”, a Toyo Observe S944 pedig nedves és havas utakon mutat gyengeségeket, míg a Maxxis Premitra Snow WP6 havon és jégen teljesített kevésbé tökéletesen.
Ezek alapján is jól látható, hogy a különböző, középkategróiás gumik esetében fontos az egyéni vezetési stílus, az autó típusa és a körülmények is, hiszen mindegyik más-más kritériumokban erős, és más-más esetekben teljesített kevésbé fényesen.


Két versenyző bukott el a teszten, de ők nagyon

A középmezőnyben tesztelt abroncsok közt a két legrosszabb értékelést a Goodride és a LingLong abroncsai kapták, ezek ugyanis súlyos hiányosságokat mutattak havon és nedves úton történő vezetés során is. A Goodride Z-507 ZuperSnow például fékezés esetén produkált a legrosszabbul, de havas indításkor is jelentős hiányosságokat mutatott a vetélytársakkal szemben.


Arról nem is beszélve, hogy szélsőséges időjárási körülmények között csak lassan és pontatlanul irányítható. Ezt kiválóan mutatja a tény, hogy a felmérés során körülbelül 25 másodperccel tartott tovább egy kör az 1,2 km hosszú tesztpályán a Goodride abroncsával, mint a Dunlop listavezető gumiját használva.

De hasonló a helyzet a Linglong Green-Max Winter UHP esetében is, mely nedves utakon szintén komoly hiányosságokat produkált. A szintén tesztelt Bridgestone-hoz képest a Linglong például tizenegy méterrel hosszabb féktávot produkált 80 km/h-s sebesség mellett, ami valljuk be, nem túl biztató eredmény.

Ezt a két abroncsot leszámítva azonban azt mondhatjuk, hogy az ADAC által vizsgált téligumik közt minden sofőr megtalálhatja a vezetési stílusához és járművéhez leginkább illő darabot. És akkor sem kell aggódnia, ha nem feltétlenül a lehető legdrágább, prémium megoldásokat választja, hanem a középkategóriás abroncsok közül válogatna szívesebben.



Tekintse meg téligumi választékunkat ITT!

A tesztgyőztes Dunlop Winter Response 2 ITT találja!

A Dunlop Winter Sport 5 abroncsokat ITT tekintheti meg!


A Goodyear Ultra Grip 9+ abroncsokat ITT nézheti meg!


A Goodyear Ultragrip Performance abroncsokat pedig ITT találja!

A Michelin Alpin 6 téli abroncsokat ITT tekintheti meg!

A Continental WinterContact TS870 választékot ITT érheti el!

A Bridgestone Blizzak LM005 téligumi választékot ITT találja!

A Vredestein Wintrac téligumikat ITT találja!

2021 ADAC Téligumi teszt














Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mutatjuk a 2023 Auto Bild négyévszakos gumi teszt eredményeit: Ezek lettek a legjobb gumik

2023.11.15

A legnagyobb abroncstesztek időről időre előrukkolnak a legfrissebb eredményeikkel, mellyel bemutatják, hogy az adott kategóriában melyik abroncs hogyan teljesített a különböző útviszonyok között. A négyévszakos gumiabroncsok hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt időszakban. Az innovatív technológiák, az egyre jobb minőséggel rendelkező alapanyagok felhasználása pedig megmutatkozik természetesen az abroncsteszt eredményeken is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Autobild nyári gumi teszt 2023

2023.03.02

Bár az Autobild 2023-as szezon első nyári gumi tesztje még javában tart, eddig összesen 200 modellt tesztelt a legkelendőbb gumiméretekből. Olyan méretekből, amelyek a legtöbb kompakt osztályú járműhöz illeszkednek, mint amilyen például az Audi A3, a BMW 1 és 2-es sorozat és a VW Golf, a Seat Leon, a Toyota Corolla és a Reanult Megane. A kvalifikációból azonban már most megtudhatunk pár eredményt, ráadásul a listát kiegészítettük egy hasznos felsorolással. Minden méretből bemutatjuk a három legjobb abroncsot.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

ADAC nyári gumi teszt 2023

2023.02.28

Az ADAC, a Német Autó Klub már 1973-ban híres volt a gumitesztjeiről és a sofőrök nagy szerencséjére jó szokásukat a mai napig tartják. Magas szinten elvégzett releváns tesztjeik emberek százezreinek segítenek a megfelelő abroncs kiválasztásában. Az idei nyári gumi tesztek meglepő eredményt hoztak, hiszen 7 gumiabroncs egyszerűen vállalhatatlan eredményt ért el a teszten. Olvass tovább és tudd meg, melyik abroncsokat érdemes messziről elkerülnöd.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

2022-ben is tesztelte a téli gumikat az ADAC: megérkeztek az eredmények

2022.10.13

A tökéletes téli gumi kiválasztása nem egyszerű feladat. Rengeteg különböző márka áll rendelkezésre, ráadásul eltérő árkategóriák közül is válogathatunk. Éppen ezért a lehetőségek útvesztőjében még a rutinos sofőrök is könnyen elvesznek.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei

2022.10.12

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei 2022 -ben is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Négyévszakos gumi teszt 2022

2022.10.08

Száraz, nedves és havas úton is biztonságban: ezek az idei év legjobb négyévszakos gumiabroncsai

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés