Autobild nyári gumi teszt 2023
A teszthez az Autobild kollégái 50 darab nyári abroncsot vásároltak névtelenül a kereskedőktől. A kvalifikációs körben az első biztonsági ellenőrzés a fékút hosszáról szólt száraz és nedves úton egyaránt.
A második körbe csak azok az abroncsok jutottak be, amelyek az elsőben jól teljesítettek. Egy dolog egyértelműen kirajzolódott a teszteken: minél magasabb egy gumi vételára, annál jobb eredményt ér el a fékteszteken. Ez nem véletlen, hiszen a drágább gumik általában magasabb minőségű, tartósabb és biztonságosabb alapanyagokból készülnek.
Egy biztos, hogy a minőséget valóban meg kell fizetni, ha jó abroncsokat szeretnénk. Kivételek természetesen itt is vannak: a kínai Linglong gumi bejutott a döntőbe és a Yokohama jó eredményeire sem számítottunk.
A
Vredesteintől és a Firestone-tól
viszont jobbat vártunk, hiszen átlagos értékeket mutattak. A Continental leányvállalatának Semperit nevű abroncsa pedig
a 10 legrosszabb közé is bekerült. Az alábbi táblázaton azokat a 225/ 45/ R18
95 Y méretű abroncsokat mutatjuk be, amelyek végül bejutottak a döntőbe.
A fent látható 10 abroncs után még ezek a gumik jutottak be a második fordulóba: Sava Intensa UHP 2, Kumho Ecsta PS71, Dunlop Sport Maxx RT2, Nexen N’Fera Sport, GT Radial Sport Active 2, Bridgestone Turanza 6, Uniroyal RainSport 5, Fulda Sport Control 2, Giti Giti Sport S2, Dynaxer UHP Glue.
Semperit Speed Life 3, Tomason Sportrace, Imperial EcoSport 2, Zeetex HP6000 eco, Rotala Setula S-Race RU01, Minerva F205, Tracmax X Privilio TX3, Tristar SportPower 2, Triangel Sportex TH201, Zeta Alventi.
Összehasonlításképpen az utolsó helyen végzett Zeta Alventi-nek nedves úton, 80 km/óráról való megálláshoz 40,3 méterre van szüksége, a listavezető Hankook Ventus S1 Evo 3-nak pedig csupán 24,8 méterre. A különbség egészen elképesztő.
A 225/40 R 18 méretből tesztgyőztes a Continental SportContact 7 (92Y) lett, de kiváló eredményt ért el a Bridgestone Potenza Sport, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, a Michelin Pilot Sport 5, A Pirelli PZero PZ4. Jó értékelést kapott a Hankook Ventus S1 Evo3, a Falcon Azenis FK520, a Toyo Proxes Sport 2.
Kielégítő kategóriába esett a Firestone Firehawk Sport, a Giti GitiSport S2 és a Maxxis Victra Sport 5 erősíti. Feltételesen ajánlott a kínai Linglong Sport Master, a Superia Ecoblue UHP pedig az „egyáltalán nem ajánlott” értéket érdemelte ki.
A tesztgyőztes a Continental SportContact 7 lett, hiszen nagyon meggyőzően teljesített mind száraz, mind pedig nedves útfelületen. A kanyarodás kifejezetten dinamikus és igen stabilan kivitelezhető a kitűnő papucsokkal. A precíz kormányzás egyáltalán nem jelent gondot, a fékteljesítmény pedig kiváló száraz és nedves úton is.
A 225/45 R18-as méret 2023-as győztesi a Goodyear Eagle F1 Asymmetric lett, amit a Michelin Pilot Sport 5 követett. A harmadik helyen a Continental Premium Contact 7 áll. Ezek után sorban következik a GT Radial Sport Active 2, A Bridgestone Turanza 6, a Kumho Ecsta PS71, a Dunlop Sport Maxx RT 2.
Az éppen megfelelt kategóriába tartozik a Falken Azeni FK520, a Sava Intensa UHP 2, a Fulda Sport Control 2, a Pirelli P Zero PZ4, a Hankook Ventus S1 evo3, a Maxxis Victra Sport 5 VS5, A Toyo Proxes Sport 2, a Yokohama Advan SportV107, A Linglong Sport Master, a Giti GitiSport S2, a Nexen N’Fera Sport, az Uniroyal Rain Sport 5. A sort a Kleber Dynaxer UHP zárja.
A tesztgyőztes Goodyear Eagle F1 Asymmetric amellett, hogy a legjobb ár-érték aránnyal rendelkezik, kiemelkedő futásteljesítménnyel is bír. Nedves és száraz útfelületen egyaránt megbízhatóan áll meg, emelkedőn és lejtőn is kitűnő munkát végez. Speciális profilja és a gyártás során felhasznált minőségi anyagok meghozták az eredményt.
A dobogó második fokán a Michelin Pilot Sport 5 (95Y) áll, amely igen precíz kormányzást és úttartást tesz lehetővé. Száraz és nedves úton kiemelkedően teljesített, alacsony féktávval és stabil úttartással. Kiváló menetdinamikájával és jó aqauplaning tartalékaival kiérdemelte a második helyezést.
Egyetlen hátránya, hogy kissé drága, de amennyiben ez nem jelent gondot, kitűnő választás. A harmadik helyen a Continental Premium Contact 7 áll, amelynek új, nyári sportos profilja rendkívül jól irányíthatóvá teszi az autót. Precíz kormányzást és jó futásteljesítményt ígér.
A 2023-as, legújabb teszteknek ezennel a végére is értünk, azonban a legtöbb abroncs még mindig elérhető a piacon és az előző években elvégzett tesztek a mai napig érvényesek. Hogy segítsünk a választásban, az elmúlt pár év különböző méreteiben is bemutatjuk a három legjobb abroncsot.
2015/55 R 17 (2022)
Goodyear Efficient Grip Performance 2
Hankook Ventus Prime 4
Michelin Primacy 4.
235/55 R18 (2022)
Goodyear efficient Grip 2 SUV (100 V)
Hankook Ventus S1 evo3 SUV
(104 W)
Falken Azenis FK510 SUV
(104 Y)
245/40 R 19 (2022)
Goodyear Eagle F1 Asymmetrie 6
Continental Sport Contact 7
(98 Y)
Hankook Ventus S1 evo 3
205/55 R 16 (2021)
Kumho Ecsta HS51
Continental Premium Contact
6
Semperit Speed Life 3
215/60 R 17 (2021)
Goodyear efficient Grip 2 SUV
Michelin Primacy 4
Bridgestone turanza T005
235/35 R 19 (2021)
Michelin Pilot Sport 4S
Bridgestone Potenza Sport
Continental Sport Contact 6
245/45 R 18 (2020)
Continental
Premium Contact 6 (100Y)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Michelin Pilot Sport 4
Reméljük, hogy az új teszteredmények segítenek a választásban, hiszen nem is kérdés, mennyire fontos a megfelelő abroncs használata. Weboldalunkon az összes nyári gumi megtalálható, amelyre szükséged lehet. Kérdés esetén bátran vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, aki szakmai kérdésekben is örömmel válaszolnak.
Autobild nyári gumi teszt 2023