Az elmúlt 50 évben az abroncs- és járműtechnológia rengeteget változott, ezzel párhuzamosan természetesen a tesztek is fejlődtek. Az ADAC továbbra is ragaszkodik jól bevált, kiegyensúlyozott értékelési szisztémájához, de alkalmazkodva a változó igényekhez és kihívásokhoz, időnként átrendezik, illetve frissítik a szempontokat. A tesztek végső eredményét a vezetési biztonság és környezeti egyensúly összegéből kapjuk meg.
Érdemes lehet megismerni, hogy mi alapján súlyozzák a kategóriákat: a vezetésbiztonság száraz és nedves úton 70%-ot jelent. A környezeti egyensúly kritériumába tartozik a kopás, az üzemanyag-fogyasztás és a zaj szennyezés, ezek 30%-ot nyomnak a latban. Ezt kiegészíti a gumiabroncs tömege, kopása, valamint olyan fenntartható szempontok, mint a gyártási maradványok tanúsítása. A cikkben szereplő 50 különböző fajta abroncs mindegyikét 205/55 R16 méretben tesztelték. Lássuk hát a 4 kategóriát, kezdjük is a legjobbakkal.
A Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone viszonylag drága termékei idén sem okoztak csalódást, nem meglepő módon a lista elején állnak. Ezekkel az abroncsokkal egyszerűen lehetetlen mellé nyúlni. A finn Nokian Tyres és a Japán Falken mellett a Koreai Kumho, a Hankook és a Nexen szintén rangos helyen végzett. A vezetésbiztonság legmagasabb fokán a Goodyear Efficient Grip Performance 2 és a Continental Premium Contact 6 áll.
Igen sok másodlagos prémium márka végzett a kielégítő kategóriában. Ezek a gumik még mindig jó választásnak bizonyulhatnak, hiszen általában csupán egy bizonyos gyengeség miatt kerültek a dobogó második fokára.
Mivel olcsóbb alternatívát kínálnak a prémium gumiknál, a megfelelő használattal ezek a hiányosságok kiküszöbölhetőek. Az gyengébb értékelések általában vizes utakon tapasztalható kisebb gyengeségekre alapulnak. Ily módon értékelődött le a legtöbb abroncs a vezetési biztonság súlyozott átlaga miatt.
Emellett a környezeti egyensúly kategóriában is kevesebb pontot értek el, mivel hamarabb kopnak, mint prémium társaik. A Kenda Kenetica Pro KR210, a Kleber Dynaxer HP4 és a Fulda Eco Control HP2 a listavezetők a kategóriában.
Ebben a kategóriában fedezhető egy érdekesség, ami azt bizonyítja, hogy az abroncsgyártás gyakran ellentmondásos célokkal van tele. A Michelin az e.Primacy-t nem csak belsőégésű-, hanem elektromos autókhoz is ajánlja. Ezért a környezetvédelmi kategóriában magasan kiemelkedik a többiek közül, ahogy az alábbi képen is jól látszik.
Nedves úton azonban kifejezetten rosszul teljesített, hiszen 80 km/órás sebességnél csupán 43,7 méterre állt meg. Összehasonlításként a Continental PremiumContact 6-nak csak 34,4 méterre van szüksége a megálláshoz, ami jóval kevesebb.
A mindösszesen 7 hibás gumiabroncs az egymásnak ellentmondó célok miatt szinte értékelhetetlen eredményt nyújtott. Katasztrofális vizes teljesítményük miatt kerültek a lista végére még akkor is, ha némelyik részágban csúcsteljesítményt produkáltak. Íme egy példa: a rendkívül strapabíró kínai DoubleCoin DC99-cel csaknem 65 000 kilométert lehet megtenni, ami kimagaslóan jó eredmény.
Probléma csupán akkor van, ha vizes úton kell fékezni az abroncsokkal, hiszen 80 km/órás sebességnél 59,3 méteres féktávra van szükségük. Ez a szám elfogadhatatlanul magas, az ilyen hiányosságokból bekövetkező balesetek drámai következményekkel járhatnak. Íme azok az abroncsok, amelyeket érdemes messze elkerülni: Rotalla RH01, Berlin Tires Summer UHP 1G2, Lassa Driveways, Evergreen EH 226, Riken Road Performance, DoubleCoin DC99 és végül a Premiorri Solazo.