Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

ADAC 2021 nyárigumi teszt
nov. 01

ADAC teszt 2020 tél

Az elmúlt héten az ősz megmutatta magát, így a szokásos időben, október közepén elindult az érdeklődés az abroncspiacon, érkeznek az időpontfoglalások az átszerelésekre. Mint mindig, most sem könnyű a kínálatból a számunkra megfelelő abroncsot kiválasztani, ezért néhány információ segíthet a választásban. Összefoglalónk a 2020-as téli ADAC teszt eredményeit részletezi.


Néhány szóban a tesztről

Az ADAC szakemberei minden évben más-más méretet választanak a teszthez. Idén a téli gumik mezőnyében két méretet teszteltek, az egyik a 205/55 R16-os, amely egy sor kompakt- és középkategóriás autó mérete, a másik pedig a 235/55 R17-es, ez már a SUV kategórián is előfordul. Előbbiekből tizenöt, utóbbiakból tizenhárom márka egy-egy mintázatát vetették alá a próbáknak. A kiválasztásba a gyártók nem szólhatnak bele, a tesztelők népszerű, a piacon keresett típusokat vizsgálnak. A teszt előtt minden abroncsot bekoptatnak mintegy háromszáz kilométeren. Erre azért van szükség, mert az új gumik felületén még visszamaradhat a gyártás során használt formaleválasztó anyag, így azok még nem nyújtják a legnagyobb tapadást. Ezt mindenkinek érdemes szem előtt tartani, amikor friss abroncsokat szereltet fel: autózni kell néhány száz kilométert óvatosan, hogy bekoptassuk a gumikat. A gumikat összetett szempontrendszer szerint vizsgálják, különféle útviszonyok mellett. Az abroncsokat száraz-, nedves-, havas- és jeges úton is górcső alá veszik. A tapadás mellett egyéb tulajdonságokat is vizsgálnak (kopás, üzemanyag-fogyasztás, zajszint).

Az eredmények összesítésénél súlyozás is történik:
  • tapadás száraz aszfalton: 15%
  • tapadás nedves aszfalton: 30%
  • tapadás havon: 20%
  • tapadás jégen: 10%
  • kopás: 10%
  • zaj: 5%
  • fogyasztás: 10%

205/55 R16

Ebben a méretben a száraz aszfalton –meglepetésre- a legjobban a Maxxis Premitra Snow WP6 teljesített, megelőzve a dobogón a jól ismert Bridgestone Blizzak 005-öt és a – szintén megelepetésre – kiválóan teljesítő Tristar Snowpower HP-t. A nedves úton való szereplés – lévén, hogy a téli időszakban ez a leggyakrabban előforduló körülmény – kiemelt súlyozást kapott a vizsgálat során, ez tehát meghatározó volt a jó összetett eredmény eléréséhez. Ebben a fordulóban a Bridgestone bizonyult a legjobbnak, de kiemelkedett a Continental WinterContact TS 860-as mintázata is. Havas körülmények között a Good Year és a Pirelli voltak a legjobbak, míg a legkisebb különbségek a jeges úton mutatkoztak, ennél a tesztnél a Toyo szerepelt a legsikeresebben a Pirelli, Continental, Michelin trió előtt. A kopásteszt során az abroncsokat padon és utcai használattal is folyamatosan koptatják és kb. 15 000 km-ert használják, így a kopáskép alapján egy várható élettartama becslés is történik, amely szintén fontos besorolási ismérv.
 
Fentiek tükrében az összesített versenyben az alábbi eredmény született:
  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Michelin Alpin 6
  • Dunlop Winter Sport 5  


235/55 R 17

Az idei teszt másik mérete főként SUV-okon és kisbuszokon használatos, de nagyobb személyautókon is előfordul. A száraz aszfaltos tesztet a Michelin nyerte a Pilot Alpin 5-tel, de nem sokkal maradt el a Dunlop és a Vredestein sem. Nedves úton magabiztosan a Michelin Pilot Alpin 5-tel és a Continental WinterContact TS 850-el lehetett haladni. A havas és jeges körülmény hozott némi meglepetést, hiszen a Michelin mellett a közepes kategóriájú Kleber Krisalp HP3 és a teljesen ismeretlen ESA+ TECAR Supergrip Pro nyújtották a legjobb teljesítményt.

A tesztgyőzelemhez ebben az évben is kiegyensúlyozott teljesítményre volt szükség, a méret képzeletbeli dobogóján végül a Michelin Pilot Alpin 5, a Good Year Ultragrip Perform+ és –meglepetésre – az ESA + TECAR SuperGrip Pro mintázata végzett.

  A végeredmény ebben a méretben:  
  • Michelin Pilot Alpin 5
  • ESA + TECAR SuperGrip Pro
  • Good Year Ultragrip Perform+


Az eredmények mindkét méretben megerősítették, hogy még mindig a prémium gyártók és termékeik a verseny favoritjai, de a végeredmény a tesztek során mutatja, hogy az alacsonyabb kategóriájú abroncsok is jól teljesítenek egy-egy vizsgált környezetben.
Érdemes minél előbb felkeresni a szerelő műhelyeket, az őszi átszerelési szezon ugyanis rövidebb, koncentráltabb. Ha nem cselekszünk időben, kellemetlen helyzetbe kerülhetünk egy-egy váratlan csapadék érkezésekor. Értékelés, elemzés mellett azonban ne felejtsük, hogy nem lehet egyértelműen kijelenteni egy márkáról sem, hogy minden szempontból kiválóan teljesít majd a mi autónkon is. A téli időszakban kiemelten figyeljünk az útviszonyoknak megfelelő vezetési stílus és sebességtartomány kiválasztására!

A teszt eredmények reményeink szerint segítenek a választásban, weboldalunkon pedig mindenki megtalálja a számára megfelelő terméket. Várjuk Önt is Szeretettel!  

Taylor Kft https://autotire.hu

Itt az ADAC 2016-os nyári gumi tesztje!

  A német és az osztrák autóklubok idén is elvégezték nyárigumi tesztjeiket, melyek során 32 abroncs jellemzőit és teljesítményét hasonlították össze különféle körülmények között. A teszt egyik nagy meglepetése, hogy a Pirelli Cinturato P1 Verde abroncsát az ADAC és az ÖAMTC szakemberei tulajdonképpen nem tudták értékelni, ugyanis az eltérő gyárakból származó szettek esetében olyan nagy eltéréseket tapasztaltak a mérések során. Bár biztonsági okokból még egy-egy plusz garnitúra tesztelésére is sor került, de az eredmények tükrében jobbnak látták a márkát kivenni az értékelésből.  

Fókuszban a nedves útviszonyok közötti teljesítés

  Alapvetően elmondható, hogy a tesztelt 32 garnitúrából 11 kiváló minőséget képvisel, és nagyon erős középmezőny is született. Mindössze három márka esetében döntöttek úgy, hogy a nem ajánlott kategóriába sorolják. Az egyes garnitúrák főként nedves útszakaszokon mutattak eltéréseket, ezért a gumivásárlás előtt állók számára ezt a szempontot mindenképpen ajánlott figyelembe venni. Ez egyébként a téli abroncsokra is maximálisan igaz, így gyakorlatilag szezontól függetlenül a nedves útszakaszon való teljesítés bizonyul annak a gyenge pontnak, amin szinte márkától függetlenül dolgozniuk kell még a gyártóknak.  

Még mindig nagyon népszerű az ADAC tesztje!

  Az amerikai autóklub után a német ADAC tudhatja magának a legtöbb tagot. A színvonalas ADAC gumiteszt nem véletlen örvend nagy népszerűségnek világszerte, hiszen a legalaposabb és a leginkább részletes teszteket tőle várhatjuk. Bár volt rá példa, hogy pár éve kicsit megkozmetikázták az adatokat a Golf esetében, de ennek ellenére tény, megbízhatóságához kétség sem férhet a mai napig. A Németországban 17 millió autótulajdonos által várt teszteredményekre a hazai érdeklődők is rendszeresen kíváncsiak, s nincs ez másként most, a 2016-os nyári gumi tesztek esetében sem.   Az ADAC ezúttal is a már megszokott szempontok alapján hasonlította össze az abroncsokat. A legfontosabb kritériumok a száraz és nedves útviszonyok közötti tapadás, a kopás, a fogyasztás és a zaj. A nedves úton történő teljesítés kiemelt jelentőséggel bír a mérések terén, hiszen míg száraz aszfalton egy közepes minőség is megállja a helyét, addig, ha leesik az eső, ez már bőven kevésnek, és akár balesetveszélyesnek is bizonyulhat. A pontozás során a legkevesebb pont számít a legjobbnak. Az idei nyári gumi tesztelés során az ADAC a 185/65 R15-ös és a 225/45 R17-es kategóriát vizsgálta meg. Lássuk, hogyan teljesítettek az egyes márkák!  

Tarolt a Vredestein Sporttrac 5!

  A kis és közepes autókra való 185/65 R15-ös méret esetében a győztes a Vredestein Sportrac 5 lett, amely nedves úton történő teljesítményének köszönhetően tudta feltornázni magát a többiek elé. Az ezüstérmes a Continental PremiumContact 5 lett, a harmadik helynek pedig a Dunlop Sport BluResponse örülhetett. Száraz útviszonyok között a Continental, zaj terén az Infinity EcoSis bizonyított, fogyasztás kapcsán pedig a leginkább takarékosnak a Michelin Energy Saver+ bizonyult. A lista másik feléről közelítve pedig a GT Radial Champiro VP1 érdemel említést, ugyanis bár fogyasztása és kopása korrekt, de mind nedves, mint száraz aszfalton botrányosan teljesített. Az ajánlott kategóriába nem más márkák kerültek, mint a Sava Intensa HP, az Infinity EcoSis, Michelin Energy Saver+, a Barum Brillantis 2, a Bridgestone Turanza T001, a Nexen Nblue HD plus és a Semperit Comfort-Life 2, ezek közül választva megbízható minőséget kaphatunk a pénzünkért, mely összességében jól teljesít majd.  

Meglepetést okozott az ESA Tecar Spirit 5 UHP!

  A nagyobb kategóriába tartozó 225/45 R17-es méret esetében szintén érdekes változások következtek be a tavalyi adatokkal összehasonlítva. A Continental ContiSportContact 5 vitte a pálmát, őt pedig tulajdonképpen egy ismeretlen márka követett a dobogón, az ESA Tecar Spirit 5 UHP. A gyártmány minden szempontból kiválóan teljesít, s ebben talán még maga a gyártó sem reménykedett. A harmadik helyet a Pirelli P Zero csípte meg, és vele holtversenyben a Vredestein Ultrac Vorti. A legutolsó helyre a Maxxis Victra VS01 került, ami rendkívül lemaradt a mezőnytől, ezért csak feltételekkel ajánlott a szakemberek szerint. Ha az ajánlott kategóriát vesszük górcső alá, akkor a Hankook K117 Ventus S1 evo2, a Sava Intensa UHP, a Nokian zLine, a Yokohama Advan Sport V105, az Uniroyal RainSport 3, a Michelin Pilot Sport 3, a Toyo Proxes T1 Sport, a Firestone Firehawk SZ90, a Fulda SportControl, a Semperit Speed-Life 2 és a GT Radial Champiro HPY gumik érdemelnek szót, melyek között mindenki megtalálhatja azt, amelyik az egyes területeken történő teljesítés kapcsán a leginkább alkalmas az egyéni igényeknek.  

A közlekedés biztonsága múlhat a választáson!

  A tavasztól őszig terjedő hónapokban rendszerint még azok is gyakran használják a gépjárművet, akik télen inkább tartják kedvencüket a garázsban. A nyaralások, hétvégi kiruccanások és családi programok kapcsán azonban nagyon fontos, hogy az autó kifogástalan állapotban álljon rendelkezésre. A rendszeres szervizelés mellett a gumik állapota, valamint az nyári szett körültekintő megválasztása is nagy szerepet játszanak a biztonságos közlekedés érdekében. Az ADAC idei tesztje remek segítőtársnak bizonyul akkor, ha a nyári gumik piacán szeretnénk eligazodni.          

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mutatjuk a 2023 Auto Bild négyévszakos gumi teszt eredményeit: Ezek lettek a legjobb gumik

2023.11.15

A legnagyobb abroncstesztek időről időre előrukkolnak a legfrissebb eredményeikkel, mellyel bemutatják, hogy az adott kategóriában melyik abroncs hogyan teljesített a különböző útviszonyok között. A négyévszakos gumiabroncsok hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt időszakban. Az innovatív technológiák, az egyre jobb minőséggel rendelkező alapanyagok felhasználása pedig megmutatkozik természetesen az abroncsteszt eredményeken is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Autobild nyári gumi teszt 2023

2023.03.02

Bár az Autobild 2023-as szezon első nyári gumi tesztje még javában tart, eddig összesen 200 modellt tesztelt a legkelendőbb gumiméretekből. Olyan méretekből, amelyek a legtöbb kompakt osztályú járműhöz illeszkednek, mint amilyen például az Audi A3, a BMW 1 és 2-es sorozat és a VW Golf, a Seat Leon, a Toyota Corolla és a Reanult Megane. A kvalifikációból azonban már most megtudhatunk pár eredményt, ráadásul a listát kiegészítettük egy hasznos felsorolással. Minden méretből bemutatjuk a három legjobb abroncsot.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

ADAC nyári gumi teszt 2023

2023.02.28

Az ADAC, a Német Autó Klub már 1973-ban híres volt a gumitesztjeiről és a sofőrök nagy szerencséjére jó szokásukat a mai napig tartják. Magas szinten elvégzett releváns tesztjeik emberek százezreinek segítenek a megfelelő abroncs kiválasztásában. Az idei nyári gumi tesztek meglepő eredményt hoztak, hiszen 7 gumiabroncs egyszerűen vállalhatatlan eredményt ért el a teszten. Olvass tovább és tudd meg, melyik abroncsokat érdemes messziről elkerülnöd.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

2022-ben is tesztelte a téli gumikat az ADAC: megérkeztek az eredmények

2022.10.13

A tökéletes téli gumi kiválasztása nem egyszerű feladat. Rengeteg különböző márka áll rendelkezésre, ráadásul eltérő árkategóriák közül is válogathatunk. Éppen ezért a lehetőségek útvesztőjében még a rutinos sofőrök is könnyen elvesznek.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei

2022.10.12

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei 2022 -ben is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Négyévszakos gumi teszt 2022

2022.10.08

Száraz, nedves és havas úton is biztonságban: ezek az idei év legjobb négyévszakos gumiabroncsai

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés