Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Teszt_2021_nyárigumi
márc. 23

2021 ADAC Nyárigumi teszt

Bár az időjárást elnézve még a tavasz sem érkezett meg teljesen, nyakunkon a nyári, és a nyári gumi csere. Akinek elkopott, vagy elöregedett a nyári gumija, ilyenkor árgus szemekkel fordul az aktuális nyárigumi teszt eredmények irányába.


Bár az időjárást elnézve még a tavasz sem érkezett meg teljesen, nyakunkon a nyári, és a nyári gumi csere. Akinek elkopott, vagy elöregedett a nyári gumija, ilyenkor árgus szemekkel fordul az aktuális nyárigumi teszt eredmények irányába. Ha gumiteszt, akkor ADAC nyárigumi teszt. A Német Autóklub pedig idén sem hagyott minket cserben, és menetrendszerűen elvégezte ismét, két népszerű gumiméretben, 15-15 különböző méretű abroncs átfogó tesztelését. A piacon ennél lényegesen több abroncs érhető el minden méretben, de sajnos érthető okokból nincs lehetőség minden gyártó összes gumiját független gumitesztnek alávetni. Az ADAC minden évben kiválaszt két méretet, és 15 különböző abroncsot. Ezt követően álnéven vásárolnak hét garnitúrát mindegyikből, majd válogatott kínzásoknak vetik őket alá. Idén is jó pár ismert gyártó abroncsa került tesztelésre. Minden kategóriából válogattak a tesztre. Prémium, közép és budget, vagyis alacsony ár kategóriájú abroncsok is szerepeltek a nyári gumiteszt szereplői között, és egy kakukktojás is helyet kapott, a King Meiler Sport1 gumi formájában. A King Meiler abroncs különlegessége, hogy a többiekkel ellentétben, nem új gyártású, hanem újrafutózott gumiabroncs. Előnye, hogy csak új futófelületet kap a gumi, nem kell egy teljesen új abroncsot gyártani, ezáltal kevésbé környezetszennyező, mint egy komplett új gumi legyártása. A minősége viszont erősen vitatott, és a teszt tökéletes lehetőség rá, hogy végre tiszta vizet öntsünk a képzeletbeli pohárba.

ADAC nyári gumi teszt 205/55 R16

Idén elsőként a 205/55R16-os méretű nyári gumiabroncsokat vizsgálta az ADAC, ami végre egy nagyon jó választás, hiszen ez a méret jelenleg még a legnépszerűbb személyautó gumiméret. Az új gépkocsik gumimérete folyamatosan nő, és mára a legtöbb autó 18 collos kerékkel jön ki a gyárból, a hazai autók több mint 14 éves átlagéletkora miatt, mégis a 205/55R16-os méret az uralkodó.

Száraz tapadás

Gumiabroncsokat életük során, legtöbbször száraz útviszonyok közepette használjuk, az ADAC súlyozott értékelési rendszerében, a száraz úton mért eredmények mégis csupán 20%-nyi mértékben számítanak be a végeredménybe. A száraz teszten máris borult a papírforma, és némi meglepetésre a viszonylag kevésbé ismert Maxxis márka, Premitra 5 mintájú abroncs szerezte meg az első helyet, alig megelőzve a hazánkban rendkívül népszerű, és egyik legjobb ár/értékkel rendelkező Hankook gumigyár termékét, a Ventus Prime 3 K125-öt. A dobogóra felfért még a Continental PremiumContact 6 némileg lemaradva, holtversenyben a Semperit, és a Bridgestone és a Pirelli aktuális abroncsaival. A sor végén pedig a fent említett újrafutózott King Meiler, és a török Petla kullognak, jócskán lemaradva, a többi nyári gumiabroncstól.

Nedves aszfalton való tapadás

A nedves úton való tapadás az ADAC tesztek legfontosabb része, ennek megfelelően 40%-nyi súllyal számít be a teszt végeredményébe, ami azt jelenti, hogy aki itt jól szerepel, az komoly előnyre tesz szert a többi abronccsal szemben. A Continental abroncsa pedig, mint ahogy megszoktuk, kiválóan teljesített ezúttal is nedves úton, és a PremiumContact 6 érte el a legjobb eredményt, kicsivel megelőzve a középkategóriás Semperit Speed-Life 3-at, és a prémium gyártókat képviselő Pirelli Cinturato P7 abroncsot. A középmezőnyben nagy a tolakodás, közel azonos eredményeket produkált a Bridgestone, az Uniroyal, a Maxxis, a Kumho is. A legrosszabb két eredményt nedves úton, a fent már említett King Meiler és a Petla abroncsok érték el ismét.

Tartósság

A leghosszabb folyamat a gumiteszt folyamán, amikor a gumik élettartamát vizsgálják, hiszen ehhez a gyakorlatban is el kell koptatni az abroncsokat. Minden nyári gumiba belehajtottak 15 ezer km-t, majd 5 ezer km-t nyüstölték őket próbapadon, és a végén egy lézeres mérést követően kiszámolják, hogy az abroncs mennyi idő múlva éri el a törvényben meghatározott 1,6 milliméteres minimum mintamélységet. Ezúttal kezdjük a sor végén. Nézzük, hogy melyik nyári gumiabroncsok, azok, amelyekkel nem lesznek híresen a magas futásteljesítményükről. A sort a Nokian kezdi hátulról, aminek az ADAC szerint kevesebb mint 25 ezer km a várható élettartama. Nem sokkal ígér többet, némi meglepetésre a Pirelli abroncsa, de az Uniroyal és a Maxxis sem lehet túl büszke a mért távolságokra. A dobogó harmadik fokára a Petla abroncs kerül, ami jó példája annak, hogy nem tapad, akkor legalább nem is kopik. Második helyen a középkategóriás Fulda végzett, mit csak a Fulda gyártója a Goodyear előzött meg, de az nagyon. A Goodyear Efficient Grip Performance 2 magasan kilógott a mezőnyből. A Goodyear abroncsa, a több mint 55 ezer km-es várható futásteljesítményével, több mint kétszer annyi km-t ígér, mint az utolsó három helyezett. Ez jusson eszünkbe, amikor az árakat nézegetjük vásárlás előtt!

Összesítés

 A 205/55R16-os méretben a leg kiegyensúlyozottabb eredményt a Continental PremiumContact 6-os abroncsa nyújtotta, nagyban köszönhetően a kiváló nedves úton mutatott eredményének, amivel kiérdemelte a tesztgyőztes rangot, az ADAC 2021-es nyárigumi tesztjén. Végeredményt tekintve, gyakorlatilag holtversenyben a Semperit Speed-Life 3 gumiabroncs is felkerült a dobogó tetejére a Continental mellé, mivel csak minimális eltérés mutatkozott közöttük, ami a pontszámokat nézve, nem is fedezhető fel. A dobogó harmadik fokára a Bridgestone Turanza T005 került, hajszálnyival lemaradva az első két helyezett mögött. Érdekes, hogy a dobogós abroncsok kaptak csupán jó értékelés a talán túl szigorú zsűritől, a többiek pedig a legutolsó kivételével mind a közepes értékeléssel lettek gazdagabbak. A teszt leggyengébb eredményét az újrafutózott King Meiler gumiabroncsa érte el, amivel végre le is tisztázhattuk ennek a talán gazdaságos, de a a végeredményt tekintve gyenge minőségű, és elavult technológiának a létjogosultságát, a személyautó gumiabroncsok szegmensében.

ADAC nyári gumi teszt 225/50 R17

Egy számmal nagyobb, és újabb autók mérete a 205/50R17. Ebben a nagyobb méretben 17 különböző nyári gumiabroncsot válogattak össze az ADAC illetékesei. Több új nevet is látunk felbukkanni a gumitesztben résztvevők között, mint az egyik rendszeres szereplő prémium márka, a Michelin, a Dunlop, a Falken, vagy a Giti márkák. De itt van a Nexen a Sava, a Kleber, és a Laufenn is, sőt a Barum, valamint a mérsékelten ismert Viking, illetve a nálunk gyakorlatilag nem létező ESA+Tecar abroncs is. Sajnos, néha az ADAC gumiválasztásban illetékesei, teljesen megmagyarázhatatlan algoritmusok alapján választanak tesztalanyokat. Ezért nem egyszer fordul elő, hogy olyan abroncs kerül vizsgálatra, ami gyakorlatilag a világ legtöbb országában elérhetetlen, mint az Esa+Tecar.

Száraz úton való tapadás

A Michelin jött, látott és győzött, legalábbis a száraz útviszonyok közötti tapadás tekintetében, de a Pirelli sem maradt le, így ketten értek el egyformán kiemelkedő eredményt a teszt ezen részén. Őket követte a Dunlop a SportMaxx RT2 abroncs, és némi meglepetésként a Giti, a Giti Preimum H1 abronccsal. A száraz aszfalton leggyengébb eredményt a Barum, és a Viking abroncsok érték el ebben a méretben.

Tapadás nedves úton

A nedves úton való tapadás, mint már említettük, a legkomolyabb befolyással van a tesz összesített eredményére, ami érthető is, hiszen emberéletek múlnak azon, hogy nedves úton, a szokásostól eltérő körülmények között, hogy teljesít a gumiabroncs. Ezúttal két középkategóriás abroncs végzett ebben a nagyobb méretben az élen, mégpedig a Falken Azenis FK510 és a Semperit Speed-Life 3, őket pedig alig lemaradva a kisebb méretet megnyerő Continental PremiumContact 6 követi. Érdekesség, hogy az első három helyezettet, a Kumho Ecsta PS71 abroncsa követi, majd a szintén beszerezhetetlen Esa+Tecar követi. Az utolsó három a teszt ezen részén a Barum, a Viking és a Firestone abroncsok voltak. A Firestone feltűnően gyenge formát mutatott, amivel látványosan kilógott a mezőnyből, a nedves úton végzett teszt során.

Összesítés 225/50 R17 nyári gumi teszt

Tesztgyőztes, a rendkívül kiegyensúlyozottan teljesítő, japán Falken Azenis FK510, melyet alig lemaradva követ a másik méretben is győztes Continental PremiumContact 6. A dobogó harmadik helyére poszthumusz a Kumho abroncsra került fel. Érdemes még negyedikként kiemelni a Bridgestone Turanza T005 gumiabroncsot is, mivel ez a négy abroncs érte el a jó minősítést az ADAC 2021-es nyári gumitesztjén. A többiek ennél gyengébben teljesítettek. A 225/50 R17-es méretben a leggyengébb teljesítményt a Barum, a Viking, és a Firestone abroncsok érték el. A Firestone a gumiteszt egyetlen szegmensében sem brillírozott, de a nedves úton végzett vizsgálatok soron kifejezetten rossz eredményeket produkált.   Konklúzió: Mivel a két teszt is mutatja, ahány méret, annyi eredmény. Ahány év, annyi -féle eredmény. A teszteket ne vegyünk szentírásnak, de érdemes átolvasni, és figyelembe venni őket, amikor választanunk kell, egy-egy abroncs között. Általában elmondható, hogy az ár és a minőség között szoros összefüggés van, és nem hibázhatunk nagyot, ha prémium abroncsot választunk, de mint a fenti példák bizonyítják, vannak kivételek. A nagyon olcsó, névtelen, ismeretlen származású abroncsokat érdemes elkerülni, amelyekkel a nagyáruházak polcain találkozunk, mert a legtöbb esetben a csábító árhoz, silány minőség társul. Jó kenyeret a péktől, minőségi húst a hentestől, és jó abroncsot elsősorban a gumiabroncs kereskedőtől lehet beszerezni. A gumi az a része az autónak, ami a járművet összeköti azt az úttal. Tehát biztonsági szempontból rendkívül fontos, hogy megfelelő minőségű, megbízható abroncsot válasszunk, mert a saját, és a szeretteink élete is múlhat egy megfelelő döntésen, vagy annak hiányán. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkba, olvassunk utána, vagy kérjünk segítséget a jól ismert gumikereskedőnktől. Ne a Facebook csoportokból tájékozódjunk, vagy a haver, szomszéd ajánlása alapján döntsünk, mert ők nem lesznek ott maikor meg kell állni vészhelyzetben!



Konklúzió:

Mivel a két teszt is mutatja, ahány méret, annyi eredmény. Ahány év, annyi -féle eredmény. A teszteket ne vegyünk szentírásnak, de érdemes átolvasni, és figyelembe venni őket, amikor választanunk kell, egy-egy abroncs között. Általában elmondható, hogy az ár és a minőség között szoros összefüggés van, és nem hibázhatunk nagyot, ha prémium abroncsot választunk, de mint a fenti példák bizonyítják, vannak kivételek. A nagyon olcsó, névtelen, ismeretlen származású abroncsokat érdemes elkerülni, amelyekkel a nagyáruházak polcain találkozunk, mert a legtöbb esetben a csábító árhoz, silány minőség társul. Jó kenyeret a péktől, minőségi húst a hentestől, és jó abroncsot elsősorban a gumiabroncs kereskedőtől lehet beszerezni. A gumi az a része az autónak, ami a járművet összeköti azt az úttal. Tehát biztonsági szempontból rendkívül fontos, hogy megfelelő minőségű, megbízható abroncsot válasszunk, mert a saját, és a szeretteink élete is múlhat egy megfelelő döntésen, vagy annak hiányán. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkba, olvassunk utána, vagy kérjünk segítséget a jól ismert gumikereskedőnktől. Ne a Facebook csoportokból tájékozódjunk, vagy a haver, szomszéd ajánlása alapján döntsünk, mert ők nem lesznek ott maikor meg kell állni vészhelyzetben!
Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mutatjuk a 2023 Auto Bild négyévszakos gumi teszt eredményeit: Ezek lettek a legjobb gumik

2023.11.15

A legnagyobb abroncstesztek időről időre előrukkolnak a legfrissebb eredményeikkel, mellyel bemutatják, hogy az adott kategóriában melyik abroncs hogyan teljesített a különböző útviszonyok között. A négyévszakos gumiabroncsok hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt időszakban. Az innovatív technológiák, az egyre jobb minőséggel rendelkező alapanyagok felhasználása pedig megmutatkozik természetesen az abroncsteszt eredményeken is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Autobild nyári gumi teszt 2023

2023.03.02

Bár az Autobild 2023-as szezon első nyári gumi tesztje még javában tart, eddig összesen 200 modellt tesztelt a legkelendőbb gumiméretekből. Olyan méretekből, amelyek a legtöbb kompakt osztályú járműhöz illeszkednek, mint amilyen például az Audi A3, a BMW 1 és 2-es sorozat és a VW Golf, a Seat Leon, a Toyota Corolla és a Reanult Megane. A kvalifikációból azonban már most megtudhatunk pár eredményt, ráadásul a listát kiegészítettük egy hasznos felsorolással. Minden méretből bemutatjuk a három legjobb abroncsot.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

ADAC nyári gumi teszt 2023

2023.02.28

Az ADAC, a Német Autó Klub már 1973-ban híres volt a gumitesztjeiről és a sofőrök nagy szerencséjére jó szokásukat a mai napig tartják. Magas szinten elvégzett releváns tesztjeik emberek százezreinek segítenek a megfelelő abroncs kiválasztásában. Az idei nyári gumi tesztek meglepő eredményt hoztak, hiszen 7 gumiabroncs egyszerűen vállalhatatlan eredményt ért el a teszten. Olvass tovább és tudd meg, melyik abroncsokat érdemes messziről elkerülnöd.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

2022-ben is tesztelte a téli gumikat az ADAC: megérkeztek az eredmények

2022.10.13

A tökéletes téli gumi kiválasztása nem egyszerű feladat. Rengeteg különböző márka áll rendelkezésre, ráadásul eltérő árkategóriák közül is válogathatunk. Éppen ezért a lehetőségek útvesztőjében még a rutinos sofőrök is könnyen elvesznek.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei

2022.10.12

A legjobb téli gumik a piacon: több mint 50 abroncsot teszteltek a német Auto Bild szakemberei 2022 -ben is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Négyévszakos gumi teszt 2022

2022.10.08

Száraz, nedves és havas úton is biztonságban: ezek az idei év legjobb négyévszakos gumiabroncsai

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés